След като iOS 14.5 вече е достъпна, можем да се убедим на практика как различните компании реагират на новите правила за поверителност. Най-красноречив е примерът с Facebook и Instagram, които с изскачащи съобщения окуражат потребителите да разрешат да бъдат следени от приложенията.

Facebook бе гласовит опонент на новата политика за лични данни, но социалният гигант няма друг избор, освен да се съгласи с решението на Apple. Това обаче не пречи на компанията да опитва да манипулира потребителите в опит да получи тяхното съгласие да разрешат следенето на дейността им в мрежата.

Първият аргумент на Facebook е свързан с това, че по този начин ще получават по-персонални и полезни реклами, но следващата причина звучи по-обезпокоително.

„По този начин ще подкрепите малкия бизнес и ще запазите нашите приложения безплатни“, се казва в съобщението, с което Facebook едва ли не намеква, че може да прибегне до платени версии на своите приложения, ако прекалено много хора откажат да бъдат следени и това наруши рекламния бизнес на гиганта.  

Посланието на Facebook е доста противоречиво, тъй като Apple забранява на потребителите да бъдат предлагани инициативи и стимули, срещу които да разрешат тяхното следене. Засега Facebook върви по ръба на позволеното, защото реално не предлага инициативи, но пък очертава потенциално негативни сценарии за потребителите, с което да ги принуди да оставят личните си данни в ръцете на гиганта.

Снимка: 9to5mac

Виж още: Изкуствен интелект ще разпознава дали сте болни от COVID-19 според кашлицата ви