Пандемията от коронавирус удари силно магазините за търговия на дребно. Комбинация от ограничения, хора, работещи от къщи, и общ страх от заразяване или предаване на болестта означава, че посещаемостта е намаляла за мнозинството от фирмите с физически офиси. Apple може да е най-ценната компания в света и феновете може да са невероятно лоялни към марката, но тя също беше силно засегната от спада на трафика по време на COVID-19. Подобно на много фирми, нейните магазини за търговия на дребно все още не са се възстановили.

Apple има 272 магазина в Съединените щати, всички от които предлагат разнообразие от своите продукти, заедно с услуги като ремонт и подмяна на устройства. Можете да откриете магазините на Apple в молове, на големи търговски площи и дори да плавате в големи водни басейни.

Въпреки факта, че голяма част от бизнеса на гиганта разчита на онлайн продажби и продажби от трети страни, Apple изглежда промотира и търговията на дребно от своята дейност. На уебсайта си компанията описва магазините като „най-добрия начин да купувате продуктите, които обичате“ и подчертава специалистите, работещи там. Служителите на Apple са обучени да дават на клиентите съвети за вида на устройството, което ще отговаря на техните нужди. Предлагат се и индивидуални сесии, за да научат клиентите как да извлекат максимума от своя нов продукт на Apple. След това има Genius Bar, където клиентите на Apple могат да получат помощ за счупени, дефектни или по друг начин проблемни iPhone, iPad и MacBook. Те също така организират събития като Apple Camp, които предлагат фокусирани върху децата образователни приключения.

Информацията от DataHerald, която се базира на извадки за трафика в магазините на Apple, показва, че между 15 000 и 22 000 души са „посещавали“ търговските обекти всяка седмица. Посещението се определя като индивидуално прекарване на четири или повече минути в самия магазин. През януари 2020 г. се наблюдава скок на посетителите в магазините на Apple, като регистрираните посещения преодоляват бариерата от 20 000 посетители, почти достигайки 22 000 посетители за една седмица. Нещата обаче бързо се променят.

Докато пандемията от коронавирус се развихряше, в Съединените щати бяха въведени мерки за локдаун, ограничения за пътуване и заповеди за оставане у дома. Точното време, когато това се е случило, е отразено в данните, като броят на посещенията на Apple Store е паднал под 1000 на седмица през април 2020 г. Това е около 13 000 посетители по-малко, отколкото магазините са имали средно само няколко месеца преди това. Тъй като нещата започнаха да се успокояват, посещенията се увеличиха, но броят на посещенията беше средно само около 5000 за останалата част от 2021 г. Магазините отчитат само около една трета от посещенията, които имаха преди удара на пандемията.

През 2021 г. клиентите започнаха да се връщат и броят на посещенията нарастваше постоянно. Въпреки увеличения трафик числата само веднъж надхвърлиха бариерата от 10 000 посетители на седмица – и това беше през декември. Зимният тласък може да се дължи на коледните купувачи, които са взели лично продуктите на Apple, или, като се има предвид, че голям брой магазини на Apple са разположени в молове, може също така да се дължи на отегчени клиенти, които идват просто да разгледат. През януари се наблюдава нов спад в посещаемостта, а при последното преброяване през юли 2022 г. числата отново падат под 6000.

Снимка: Unsplash

Виж още: Meta и Apple са в дълбок философски спор за метавселената