Проучване на Financial Times показва, че Snapchat, Facebook, Twitter и YouTube са изгубили около 9.85 милиарда долара приходи, след като Apple въведе промени в своята политика за сигурност. Миналата година създателят на iPhone обяви т.нар. App Tracking Transparency политиката си, която изисква приложенията да получат разрешение, преди да следят поведението на потребителите. Ако последните откажат, приложенията не могат да ги дебнат в интернет.
Facebook бе най-големият критик на политиката на Apple и сега ясно разбираме защо. Според новото прочуване компанията е загубила най-много пари като абсолютна стойност, защото рекламните опции в социалната мрежа са най-удареният от промените бизнес. Най-голяма загуба като процент приходи от своя бизнес пък отчита snapchat, защото приложението няма десктоп версия и рекламният му бизнес е свързан предимно със смартфон.
„Някои от най-засегнатите компании трябва да преработят изцяло рекламния си модел в резултат на политиката на Apple. Очакваме това да отнеме поне една година, защото новите инструменти трябва да бъдат разработени от нулата и тествани подробно, преди да бъдат използвани при такъв голям брой потребители“, се казва в анализа.
Изглежда, че новата политика на Apple ще принуди социалните платформи и приложения да намерят по-творчески подход към рекламата. Независимо дали това означава акцент върху Android устройствата или по-тясно участие в собствения рекламен модел на Apple, те ще трябва да открият друг източник на приходи, който не включва следенето на хората през техния iPhone.
Снимка: Pikrepo
Виж още: Резултатите на iPhone 12 в Geekbench разкриват съвсем скромен ръст в производителността