Тъй като се стреми към разширяване на присъствието си в пазарите на персонални компютри и смартфони, Qualcomm прави опити да направи марката Snapdragon добре позната на света. Новият ход на компанията е да стане спонсор на Манчестър Юнайтед, един от най-известните и най-старите футболни клубове в Англия. Брандингът на фланелката е на видно място, което подсказва, че фирмата от Сан Диего трябва да е инвестирала милиони в сделката, за да изкара името си на такава позиция.
Мнозина смятат, че Snapdragon X Elite е нещо повече от премиера на нов чипсет. След многобройни неуспешни опити да внедри своя SoC в преносимите компютри с Windows в опит да предостави алтернативно решение, което да съперничи по производителност на серията M на Apple и да се пребори с чиповете на AMD и Intel, Qualcomm най-накрая има продукт, който е достоен конкурент на платформата Windows for ARM. Предстоящото пускане на пазара на Snapdragon 8 Gen 4 също ще има голямо значение, тъй като това ще бъде първият чипсет за смартфони на Qualcomm, който ще разполага с изцяло персонализирани процесорни ядра, което означава, че ще следва посоката на Apple по отношение на собствения хардуер.
Макар че марката Snapdragon съществува от почти две десетилетия, отговорностите, които компанията е поела с най-новите и предстоящите си премиери, имат по-голямо значение, което компанията иска да стане известно в целия свят. Това може би е една от причините, поради които от днес домакинският екип на Манчестър Юнайтед ще бъде с видима марка Snapdragon, като Жан-Клод Блан, главен изпълнителен директор на Манчестър Юнайтед, заяви следното относно най-новото партньорство:
"Представянето на новия ни домакински екип е вълнуващ момент преди началото на всеки сезон и особено тази година, когато приветстваме Snapdragon като наш нов основен партньор на фланелката. Макар че фланелката ще бъде най-видимият символ на нашето сътрудничество, с нетърпение очакваме да използваме процесорите на Snapdragon, за да осигурим новаторски преживявания за феновете по целия свят, задълбочавайки тяхната ангажираност с футболния клуб, който обичат. Винаги се стремим да разширяваме границите на възможното и сме развълнувани да си партнираме с компания, която е в челните редици на иновациите".
Според Блумбърг както Манчестър Юнайтед, така и Qualcomm са отказали да коментират паричния размер на спонсорската сделка, но медията твърди, че партньорството се оценява на малко над 76 млн. долара годишно, което е повече от 47 млн. паунда, плащани от настоящия спонсор на екипировката - германската софтуерна компания TeamViewer SE. Споразумението между двете организации ще продължи три години с опция за две допълнителни години.
Снимка: Unsplash/Qualcomm
Виж още: Генеративният изкуствен интелект може да замени 300 милиона работни места