За пореден път Европейският съюз издаде решение, с което не позволява на Meta да прекалява с информацията за потребителите. Висшият съд на ЕС постанови, че трябва да се въведат ограничения за това колко дълго Meta и други социални мрежи могат да използват информацията на хората за стратегии за насочване на реклами.

Висшата съдебна инстанция на ЕС е застанала на страната на по-ранно становище, публикувано през април от съветник на съда. В предишното решение също се настояваше за ограничения на времето, през което компаниите могат да съхраняват личните данни на клиентите си с цел насочване на рекламата.

Решенията препращат насоките за запазване на данни към Общия регламент за защита на данните (ОРЗД/GDPR ) на блока, приет от ЕС през 2018 г. Съображение 65 от ОРЗД установява „правото на лицето да бъде забравено“ и правото на коригиране и изтриване на лични данни. Неспазването на ОРЗД може да доведе до санкция в размер на 4% от глобалния годишен оборот - число, което може да достигне милиарди за мегакорпорация в областта на социалните медии като Meta. Миналата година Meta трябваше да плати глоба в размер на 414 млн. долара (или приблизително 390 млн. евро) за това, че незаконно е изисквала от потребителите на своите социални медии като Facebook, Instagram и WhatsApp да приемат персонализирани реклами.

ЕС и Meta, заедно с други големи технологични компании като Apple и Google се скараха за използването на лични данни във връзка със Закона за цифровите пазари. Понастоящем Meta очаква решение за налагане на глоба за нарушаване на Закона за цифровите пазари на ЕС, когато е поискала от потребителите да платят, за да забрани на компанията да събира и споделя личните им данни. Миналата година Съдът на ЕС постанови, че Meta трябва да получи съгласие, преди да доставя лични реклами на потребителите в региона.

Снимка: Unsplash

Виж още: Новият ИИ модел на Nvidia: отворен, огромен и готов да съперничи на GPT-4