Twitter закупиха MoPub, които са специализирани в рекламни мрежи за мобилни платформи. Сделката струва на Twitter около 350 млн. долара според TechCrunch.
MoPub са основани през 2010 г. и се специализират в управление и оптимизиране на реклами за мобилни приложения, но и помага на рекламодателите да таргетират потребителите в по-голяма специфика и в реално време, например по време на събития на живо. MoPub предоставят всеки ден над 1 млрд. реклами на потребителите на iOS и Android.
Чрез платформата Twitter ще могат да разпространяват таргетирани реклами през екосистемата си, а и ще предложат информация в реално време, от която да се възползват рекламодателите. Дейността на MoPub ще се запази: „Twitter ще инвестират в нашия основен бизнес, за да можем да изработваме инструменти и технологии за по-добър контрол върху рекламната търговия в мобилни платформи.“
Покупката е с голямо значение за Twitter и показва сериозното внимание, което компанията ще отделя върху рекламите в мобилните платформи. Сегмент, който в момента е доминиран от Facebook и Google. Според eMarketer Twitter ще имат пазарен дял в мобилния рекламен бизнес от 1.85%, Google – 53.17%, а Facebook – 16%. Това са прогнозни данни за последното тримесечие на тази година.