Чатботът Rufus на Amazon, насочен към пазаруването в онлайн платформата на гиганта, стартира в Европа, след като през февруари се появи в САЩ. Днес той започва да се разпространява като бета-версия в Германия, Франция, Италия и Испания, след като през септември се появи в Обединеното кралство. Това е постепенно въвеждане и компанията твърди, че може да минат няколко седмици, преди всеки потребител в горепосочените страни да получи актуализация на софтуера.
За да започнете работа с Rufus, потърсете иконата в долния десен ъгъл на мобилното приложение. Това ще отвори полето за чат. Клиентите могат да докоснат това поле за чат, за да зададат последващи въпроси или да получат повече информация по вече съществуващо запитване. Това е бета-версия, така че Amazon насърчава клиентите да оставят обратна връзка, като „оценяват отговорите си с палец нагоре или надолу“. Съществува и опция за по-директна обратна връзка в свободна форма.
За непосветените - Rufus е генеративен асистент за пазаруване с изкуствен интелект, който е обучен на целия продуктов каталог на Amazon заедно с отзиви на клиенти, въпроси и отговори на общността и „информация от цялата мрежа“. Това е чатбот, така че клиентите могат да задават на Rufus въпроси за продукти и други подобни.
Например потребителите могат да попитат Rufus дали даден чифт обувки за бягане е издръжлив или дали дадено яке може да се пере в пералня. Това обаче е изкуствен интелект, така че дори Amazon признава, че информацията може да не е винаги вярна. „Все още сме в началото на генеративния ИИ и технологията невинаги ще се справя точно“, пише компанията.
Снимка: Nothing/Amazon/Unsplash
Виж още: Новият трейлър на Dune: Prophecy обещава епична sci-fi поредица с марката НВО