За периода от юли до септември тази година хората по света са прекарали общо над 180 милиарда часа в използването на мобилни приложения, показват данни на маркетинговата компания App Annie. Това е увеличение с 25 процента на годишна база.
Четирите най-използвани приложения са все собственост на Facebook: това е основното приложение на социалната мрежа заедно с WhatsApp, Messenger и Instagram. След тях следват Amazon, Twitter, Netflix, Spotify и TikTok. Специално TikTok e второто най-печелившо приложение, което не е игра.
С 20 процента спрямо миналата година са скочили и микротранзакциите, които за периода достигат рекордната сума от 28 милиарда долара. От тях 18 милиарда са похарчени през платформата на Apple, а през тази на Google са минали 10 милиарда долара.
Зa Q3 потребителите са свалили общо 33 милиарда нови приложения, 25 милиарда от които са PlayStore, a 9 милиарда през Арр Store. 45 процента от приложенията за Android са игри, а свалените iOS игри са 30 процента.
Без изненада, геймърската категория е най-печеливша и на двете платформи. За игри са похарчени 65 процента от всички игри през App Store и 80 през Play Store. След тях най-много пари идват от абонаментите за развлекателни услуги.
Снимка: Flickr
Виж още: Huawei Watch GT2 Pro впечатлява с премиум дизайн и функции за по-здравословен живот (РЕВЮ)