Тази седмица DARPA обяви, че е избрала компанията Aurora Flight Sciences (AFS), която да изпълни втората част (Фаза 2) на договора за изграждане на летящ прототип от ново поколение VTOL (Vertical Take-Off and Landing) самолет, наречен X-Plane.

С X-Plane DARPA се надява да направи VTOL платформата по-функционална на бойното поле. В предстоящата демонстрация на самолета DARPA се надява да постигне максимална продължителност и скорост на полета между 300 и 400 възела, а ефективността при висене във въздуха да се повиши до 75 процента.

Прототипът, който ще произведе AFS, ще използва същия двигател, използван от V-22, който има 4000 конски сили за генериране на 3 MW електрическа мощност. Тази огромна електрическа мощ ще бъде използвана за задвижване на 24 витла, всяко от които е интегрирано в своя собствена специално оформена аеродинамична клетка. Тези клетки са свързани, за да сформират крилата на самолета и са пригодени за издигане и увеличаване на тягата, когато VTOL е във фаза на полет. Всяко от задните крила ще има девет клетки, а всяко от тези на носа - по три. И четирите крила се въртят, предоставяйки насочена тяга при необходимост за движение напред и назад, както и за снижаване и издигане.

При VTOL технологията, вместо да се използват предавки и трансмисии, свързани към двигател, за да се завъртат перките, може да се използва система за разпределяне на задвижването, която работи с електрическа енергия, произвеждана от турбинен двигател на самолета. "Представете си електрически въздухоплавателни средства, които са по-тихи, по-ефективни и адаптивни и са способни на независими операции“, казва Ашиш Багай, програмен мениджър от DARPA.

AFS очаква да е готова с демонстрацията на своя прототип през 2018 година.

 

 

Прочетете и това: SpaceX изстреля сателита, но не успя да приземи ракетата