На фона на подготовката на Google да пусне своя собствена функция за търсене, интегрирана с чатбот – основен опит да се конкурира с ChatGPT и Bing на Microsoft, – гигантът за търсене тихичко сподели някои нови предупреждения относно издателите, които искат да пуснат генерирано от AI съдържание.

По-конкретно Google предупреждава компании и медии, че ще има допълнителен контрол от неговия екип за търсене на генерирано от AI съдържание по отношение на „здравна, гражданска или финансова информация“ – основни области, в които наистина искате да сте сигурни в нещата.

„Тези проблеми съществуват както в генерирано от хора, така и в генерирано от AI съдържание“, гласи новият FAQ на Google, като се говори конкретно за „AI съдържание, което потенциално разпространява дезинформация или противоречи на консенсуса по важни теми“.

„Както и да се създава съдържание, нашите системи се стремят да изведат висококачествена информация от надеждни източници, а не информация, която противоречи на добре установен консенсус по важни теми“, продължава документът. „По теми, при които качеството на информацията е критично важно – като здравна, гражданска или финансова информация, – нашите системи поставят още по-голям акцент върху сигналите за надеждност.“

За чест на Google това е справедливо предупреждение.

Като оставим настрана собственото му участие в надпреварата във въоръжаването с изкуствен интелект, Google е най-използваната търсачка безусловно. Генеративните AI вече се използват от големите издатели, за да произвеждат съдържание, докато някои дори вече насърчават своите последователи да използват безплатния за обществеността инструмент за изграждане на лично съдържание. Като един от най-важните куратори на нашия дигитален живот Google трябва да се адаптира към новите технологии, които променят начина, по който се създава онлайн съдържание – и генеративният AI, независимо от много реалните си недостатъци, вече прави точно това.

Google абсолютно има залог в тази битка и гигантът изглежда доста отчаяно иска да задържи главата си над водата на фона на конкуренцията от Microsoft и OpenAI и като се има предвид, че собственото му търсене, вдъхновено от чатбот, вече показа, че е крещящо неправилно и вероятно е най-добре за него да изпревари многото проблеми, които потенциално могат да възникнат в дигитален пейзаж, пълен с евтино, бързо, изключително уверено звучащо, но често грешно AI съдържание.

За тази цел не е изненадващо да видим, че Google назовава здравеопазването и финансите като съдържание, което предизвиква особена загриженост, отчасти поради всеобщото им значение, както и на много мрачната реалност, че наличните генеративни AI инструменти постоянно грешат тези видове съдържание. Големите езикови модели (LLM) са пословично лоши с числата – добре илюстрирани от смущаващо изпълнените с грешки финансови съвети на CNET, генерирани от AI, – докато лекарите са открили, че ChatGPT направо измисля медицински диагнози и дори лечения, дори включвайки фалшиви източници за предполагаемите си открития.

А що се отнася до политическото съдържание, много експерти предупредиха, че наличността на ChatGPT е напълно достатъчна, за да превърне нашия онлайн свят в пропаганден ад.

В крайна сметка обаче Google казва, че не трябва да се тревожим твърде много.

„Нашият фокус върху качеството на съдържанието, а не върху това как се създава съдържание, е полезно ръководство, което ни помага да предоставяме надеждни, висококачествени резултати на потребителите от години“, гласи новият FAQ.

Добре, но сме сигурни, че Google трябва да ни прости, че имаме някои притеснения, особено като се има предвид, че самият гигант не кара създателите на съдържание да маркират материала като генериран от AI.

Снимка: Unsplash

Виж още: Alphabet изгуби 100 млрд. долара в акции след грешен отговор на новия AI чатбот