IBM представи технология, която дава на бизнеса нова прозрачност при употребата на изкуствен интелект, позволявайки по-пълно оползотворяване на неговите възможности.
Софтуерната услуга, която автоматично открива отклонения и обяснява как ИИ взима решения – как решенията се изграждат – работи на IBM Cloud и помага на организациите да управляват системите за изкуствен интелект, предоставени от голямо разнообразие от фирми. IBM Services ще работи и с различните бизнеси, за да им помогне да разучат и използват новата софтуерна услуга.
IBM Research ще пусне в общността на отворения код инструментариум за откриване и намаляване на отклонения в ИИ, като предложи инструменти и образователна информация, за да насърчи глобалното сътрудничество в справянето с отклонения при изкуствения интелект.
Разработките са базирани на данни от ново изследване на Института за бизнес стойност на IBM (Institute for Business Value), което разкрива, че докато 82% от предприятията обмислят внедряването на ИИ, то 60% от тях се опасяват от проблеми с отговорността, а 63% от тях не разполагат с таланти, които да управляват технологията.
Според най-новото проучване на IBM сред 5 000 управляващи и изпълнителни директори и служители от висшия мениджмънт – доклада на Института за бизнес стойност на IBM за ИИ 2018 – има сериозна промяна в начина, по който лидерите на бизнеса гледат на потенциала на изкуствения интелект за внасяне на стойност към бизнеса и увеличаване на приходите. Цели 82% от предприятията и 93% от предприятията с високи постижения сега обмислят или действат по внедряването на ИИ с фокус върху генерирането на приходи.
Ето защо, широк кръг организации могат да се възползват от тези нови контроли за повечето популярни рамки на ИИ, използвани от предприятията. Софтуерната услуга може, също така, да бъде програмирана да следи уникалните фактори за взимане на решения във всеки работен процес на бизнеса, което ѝ позволява да бъде персонализирана според конкретните нужди на организацията.
Напълно автоматизираната софтуерна услуга „обяснява“ на служителите взимането на решения и открива отклонения в моделите на изкуствения интелект по време на изпълнение на задачата – при самото изграждане на решения – хващайки потенциално неверни резултати, когато се появят. Най-важното – услугата, също така, автоматично препоръчва данни, които да се добавят към модела, за да се намали всяко отклонение, което е открила.