Пътниците на новата линия 777x самолети на авиокомпанията Boeing скоро няма да трябва да взимат автобус от вратата на самолета по асфалта на пистата, въпреки че много по-големи крила на самолета потенциално затрудняват навигацията на терминалите. Това е така, защото компанията получи одобрението на Федералната авиационна администрация за нови сгъваеми крила - те ще позволят на самолетите да спрат директно на съответните гейтове на летището, достатъчно големи, за да приемат типичните 777 модела.
След като 777X се приземи, върхът на крилото ще се завърти, докато се покаже нагоре. Самолетът ще бъде единственият търговски модел, който е широко използван, с такава функция. Някои по-малки самолети имат сгъваеми крила, включително военни самолети, които трябва да заемат възможно най-малко пространство на самолетоносачите. Междувременно NASA изпитва сгъваеми крила за свръхзвукови полети, които се регулират във въздуха.
Технологията на 777X е толкова нова, че американските регулатори трябваше да съставят нови стандарти за нея. FAA подпечата тези нови мерки миналия петък.
Администрацията се безпокоеше, че върховете на крилата могат да причинят проблеми с безопасността - някои катастрофи вече се случиха, след като пилотите не подсигуриха върховете на крилата преди излитане. FAA изискваше от Boeing да има няколко системи за предупреждение, за да се увери, че пилотите няма да се опитат да излетят, преди крилото да бъде заключено в правилната позиция. Федералната авиационна администрация също искаше уверения, че няма начин върховете да се въртят по време на полет и че крилата могат да се справят с ветрове до 120 км/ч, докато са на земята.