Meta се присъединява към Google, Microsoft и други големи компании, които подкрепят изкуствения интелект в стил ChatGPT. Марк Зукърбърг разкри, че компанията му планира да разработи „личности с изкуствен интелект“ в дългосрочен план. В момента тя проучва помощници за множество медийни формати. Възможно е да видите усъвършенствани функции за чат в Messenger и WhatsApp или уникални филтри и реклами в Instagram. Видеото и „мултимодалното“ съдържание също биха могли да се възползват от нововъведението, казва Зукърбърг. В близко бъдеще ще видите акцент върху инструментите за създаване и изразяване.

Гигантът в областта на социалните медии също така обединява екипите си за генеративен изкуствен интелект в една група, за да помогне за „ускоряване“ на усилията в нововъзникващата област, добавя изпълнителният директор. Той не предоставя повече подробности и предупреждава, че предстои „много основополагаща работа“, преди да се реализират най-напредналите проекти.

Компанията не е нова в областта на AI, насочен към потребителите. През 2016 г. например тя въведе чатботове в Messenger. Това обаче представлява значително разширяване и не е изненадващо предвид нарастващия фокус на индустрията върху генеративния AI. Съобщава се, че интернет гиганти като Google усещат конкурентен натиск от ChatGPT на OpenAI, тъй като теоретично той може да подкопае търсенето и други ключови бизнеси. По време на последния разговор за приходите на Meta Зукърбърг заяви, че иска фирмата да бъде „лидер" в генеративния AI“, но това може да представлява и защитен инструмент.

Промяната обаче не идва в най-подходящия момент. Приходите на Meta все още се свиват, а насочването ѝ към метавселената струва милиарди долари на звеното ѝ Reality Labs. Неотдавна компанията съкрати над 11 000 работни места, за да намали разходите си и да се справи с тежката икономическа ситуация. Макар че платформи като Facebook и Instagram продължават да набират потребители, компанията не е толкова стабилна, колкото някога.

Снимка: Unsplash

Виж още: Facebook разхлабва мерките