Най-дългият самолет в света излиза в пенсия... Разбира се, това не е непременно нещо лошо. Hybrid Air Vehicles реши да не възстанови прототипа си Airlander 10. Вместо това компанията ще използва ресурсите си, за да създаде "първата партида" от производствения клас Airlander 10s, потвърди главният изпълнителен директор Стивън Макгленън. Според изпълнителния директор експерименталният самолет предостави данните, необходими за бъдещото развитие на проекта, без да дава причина да се връща в небето.
HAV е в процес на намирането на ключови доставчици, финализиране на сертификати и подготовка за проектиране на елементите, които "правят разлика между прототип и реален продукт", според Макгленън.
Съобщението бележи края на кратка, а често пъти и трудна тестова история за 92-метровия микс между самолет и дирижабъл. Той летя само шест пъти и бе повреден при кацането на втория си полет. При друг полет самолетът нарани жена след друг възникнал проблем и автоматично започна да разпуска корпуса си.
Въпреки това основната функционалност на Airlander 10 работеше както е планирано. Тоест оттук насетне може да се работи по усъвършенстване и реални случаи на употреба (като товарни и пътнически пътувания), отколкото основни ремонти.