Тези, които се качат на круиз на Hurtigruten Норвегия през 2030 г., ще могат да пътуват на електрически кораб с нулеви емисии, напълно оборудван с огромни прибиращи се платна, снабдени с множество слънчеви панели.
По данни на CNN в момента скромната компания разполага само с флотилия от осем кораба, които пътуват по норвежкото крайбрежие от Осло до Полярния кръг. Въпреки това главният изпълнителен директор Хеда Фелин се надява, че тази вълнуваща иновация, наречена Sea Zero, ще вдъхнови "цялата морска индустрия".
Уникалният на външен вид плавателен съд, който все още се разработва от компанията заедно с 12 морски партньори и изследователския институт SINTEF, вероятно ще работи с 60-мегаватови батерии.Той може да се зарежда в пристанището с помощта на възобновяема енергия, тъй като 98% от мрежата на Норвегия използва чиста енергия.
Според изчисленията тези батерии ще могат да изминат между 300 и 350 морски мили, което означава, че ако корабът се отправи на 11-дневно пътуване в двете посоки, ще трябва да акостира и да се зарежда седем или осем пъти.
В допълнение към електрическото захранване Sea Zero ще разполага с гигантски прибиращи се платна, които ще се издигат от палубата на максимална височина 50 метра. Впечатляващо е, че всяко от тях може да се регулира независимо от другото, например да се спуска, за да минава под мостове, или да се променя ъгълът, за да се улови повече вятър.
Още по-забележимо е, че тези платна ще бъдат оборудвани с 1500 кв.м слънчеви панели, които ще помагат за зареждането на батериите на кораба, докато той пътува по вода. Пътниците ще могат да проверяват текущото ниво на батериите на кораба, като погледнат отстрани.
В просторния си интериор круизният кораб ще разполага с 270 каюти, в които ще могат да се настанят 500 гости и 99 членове на екипажа. На борда гостите могат да помогнат за намаляване на въглеродните емисии, като следят потреблението си на вода и енергия чрез интерактивно мобилно приложение.
Разбира се, на корабът ще има и други високотехнологични функции, включително такива като маневриране с изкуствен интелект, противоположно въртящи се витла, прибиращи се двигатели, въздушно смазване, усъвършенствано покритие на корпуса и технологии за проактивно почистване на корпуса.
Снимка: Hurtigruten Norway
Виж още: Мисията до Луната пак се отдалечава - кой ще е виновен този път?