Илон Мъск очаква SpaceX да похарчи около 2 млрд. долара за разработката на ракетата Starship тази година, тъй като компанията се стреми да продължи след първото си изстрелване по-рано този месец.
"Очакванията ми за следващия полет са да достигнем орбита", заяви Мъск, говорейки по време на дискусия в Twitter Spaces.
Въпреки че SpaceX прави вторични кръгове около два пъти годишно, за да даде на служителите и други акционери на компанията възможност да продадат акции, Мъск заяви, че компанията "не предвижда да има нужда от набиране на средства" за по-нататъшно укрепване на програмата Starship и други свои начинания.
"Доколкото ми е известно, не се налага да набираме допълнително финансиране за SpaceX", каза Мъск.
Що се отнася до драматичното първо изстрелване на напълно подредена ракета Starship на 20 април, главният изпълнителен директор на SpaceX заяви: "Резултатът беше приблизително такъв, какъвто очаквах, и може би малко надмина очакванията ми".
SpaceX разполага с множество допълнителни прототипи в различни етапи на сглобяване и има за цел да стартира следващия опит за достигане на Космоса с високата ракета в рамките на няколко месеца.
"Целта на тези мисии е само информация. Нямаме никакъв полезен товар или каквото и да било - целта е просто да научим колкото може повече", каза Мъск.
Той определи вероятността за достигане на орбита с полет на Starship през тази година на "вероятно" 80%, но изтъкна, че според него има "100% шанс за достигане на орбита в рамките на 12 месеца".
Полетът на Starship от стартовата площадка постигна няколко важни етапа, но Мъск даде повече подробности за различни проблеми, които ракетата е претърпяла.
Ракетата излетя само с 30 от 33-те двигателя Raptor, запалени в основата на ускорителя Super Heavy. Мъск заяви, че SpaceX "реши да не стартира" три двигателя, тъй като те не са били "достатъчно здрави, за да ги доведе до пълна тяга". Корабът Starship се плъзна странично от стартовата площадка, докато се изкачваше в небето, което според Мъск се дължи "на повредите в двигателите".
Около 27 секунди след началото на полета SpaceX "изгуби комуникация" с друг двигател - инцидент, който се случи "с някакво енергийно събитие", което премахна топлинния щит около няколко други двигателя. "Нещата наистина удариха на камък" около 85 секунди след старта, когато SpaceX загуби "контрол на вектора на тягата" - или способността да управлява ракетата.
Освен това Мъск съобщи, че са били необходими около 40 секунди, за да се задейства AFTS (Система за автономно прекратяване на полета, която унищожава ракетата, в случай че тя се отклони от курса), което SpaceX ще трябва да коригира преди следващия опит за изстрелване.
Най-силната част от представянето на ракетата беше колко добре се е държала заедно, включително преминаването през етап от изстрелването, наречен Max Q, или моментът, в който атмосферното налягане е най-силно върху ракетата.
Снимка: Unsplash
Виж още: Ето ви един фантастичен план за изграждане на град на астероид