Борбата на стрийминг платформите ту затихва, ту се ожесточава, а в момента ситуацията клони към последното. Apple Music обяви, че въвежда опцията lossless music quality за целия си каталог, като тази услуга няма да се заплаща допълнително. Считано от юни, повече от 75 милиона акаунти ще могат да се възползват от високото качество на музиката в Apple Music. Музикалните парчета ще получат специален бадж, гласящ ALAC.  Има добра новина и за най-изтънчените аудиофили: музиката, създадена за Dolby Atmos, ще получи своето заслужено място благодарение на поддръжката Spatial Audio. От Apple гарантират, че слушалките на компанията AirPods, AirPods Pro, AirPods Max и Beats с чип H1 или W1 ще пресъздадат музиката по най-добрия възможен начин. 

Въпреки че не е съвсем ясно дали наистина е така, от юни настройката може да бъде направена през Settings > Music > Audio Quality > и се прави избор между Lossless или Hi-Resolution Lossless.  
За да отвърнат на удара, Amazon Music обявиха, че техният план Music HD ще е достъпен за потребителите Music Unlimited без допълнително заплащане. Услугата е вече активна на териотрията на САЩ, Великобритания, Германия, Канада, Франция, Италия и Испания. Каталогът на Amazon Music включва до над 70 милиона песни в high definition, над 7 милиона в Ultra HD и „бързо разрастващ се каталог на 3D Audio, включително песни, смесени в Dolby Atmos и Sony 360RA“.  
И двете решения допълват постоянната борба за цените: за Apple Music се заплаща 10 долара/индивидуален план и 15 долара за семеен профил; цените за Amazon Music Unlimited са същите, като има отстъпка за Prime акаунти. Deezer, Qobuz и Tidal също се опитват да догонят тези цени. В началото на годината Spotify обяви, че функцията им lossless music quality ще се предлага на избрани пазари срещу допълнително заплащане. Съответно сега стрийминг платформата е в най-незавидна позиция.  

Снимки: Unsplash

Виж още: Spotify и Facebook заедно в проект Boombox