YouTube Shorts прави промяна, за да се справи с нарастващите проблеми, свързани със спама в платформата за кратки видеоклипове. Компанията съобщава, че от 31 август връзките, които се появяват в секцията за коментари, в описанията на Shorts и във вертикалната емисия на живо, вече няма да са активни и потребителите няма да разполагат с опцията да кликнат върху тях. Тази нова политика има за цел да бъде превантивна мярка, която да затрудни измамниците и спамърите да заблуждават и мамят потребителите чрез линкове. 
Компанията отбелязва, че промяната е била необходима, тъй като спам връзките могат да насочат потребителите към опасно съдържание, като зловреден софтуер, фишинг или други измами. 
Мярката е доста крайна, като се има предвид, че YouTube вече разполага със съществуващи системи и политики, предназначени за откриване и премахване на спам връзки. Вместо обаче да разчита на тази технология, YouTube напълно деактивира тези връзки. Промените ще се въвеждат постепенно, което означава, че не всички връзки ще бъдат деактивирани от 31 август. 
Освен това компанията премахва иконите на социалните медии, върху които може да се кликне, от всички банери на десктоп каналите, тъй като те също са били използвани за измама на потребителите с подвеждащи връзки. 
Въпреки това легитимните създатели понякога имат полза от връзките, особено когато става въпрос за монетизиране на съдържанието им чрез препоръчване на продукти и марки на техните последователи. За да се справи с този проблем, YouTube заявява, че ще въведе нови начини за тези потребители да включват безопасно връзки в съдържанието си. 


Считано от 23 август зрителите на YouTube на мобилни и настолни компютри ще започнат да виждат "видими" връзки за кликване в профилите на каналите на създателите в близост до бутона "Абонирай се". Създателите могат да използват това място, за да поставят връзки към уебсайтове, други свои профили в социалните мрежи, сайтове за стоки и други връзки, които са в съответствие с YouTube’s Community Guidelines.  
До края на септември YouTube заявява, че ще въведе и нов и по-сигурен начин за тези създатели да насочват зрителите от Shorts към другото си съдържание в YouTube. 
Тези промени следват други мерки, които YouTube въведе, за да намали спама в платформата, включително подобрения в системите, които откриват канали за подражание. От първото тримесечие на 2022 г. до първото тримесечие на 2023 г. YouTube твърди, че е увеличил броя на свързаните с подражание премахвания и прекратявания с над 35%. 
Подобрена е и функцията, която открива и задържа потенциален спам и неподходящи коментари за преглед по желание от създателите, което е довело до 200% увеличение на коментарите, задържани за преглед, при сравнение на първата седмица на юни след влизането в сила на промените с първата седмица на май. 

Снимки: Unsplash

Виж още: Европа зададе някои рестрикции към алгоритъма на TikTok