Колкото и дискретно да подхожда, славата на Facebook, че проследява всяко действие на потребителите си, продължава да следва социалната платформа по петите. В интернет можем да открием всевъзможни съвети и настройки как този процес да бъде сведен до минимум, но ново начинание предлага един по-лесен вариант. Изследователи от Mozilla обявиха стартирането на своето проучване Facebook Pixel Hunt, което ще се стреми да проследи огромната мрежа от тракери на социалната мрежа и да проучи информацията, която събира за потребителите. Както се вижда от името, проучването ще се съсредоточи върху технологията Facebook Pixel. Основната идея на въпросния подход е, че в голяма част от сайтовете и онлайн магазините е включен един “безплатен пиксел”, чрез който тези сайтове могат след това да проследяват собствените си посетители и микроцелеви реклами със същата прецизност, която бихте очаквали от жадна за данни компания като Facebook.
Съответно тези данни се споделят със социалната мрежа и независимо от това, дали въпросният потребител има или няма създаден профил там, те се систематизират и обработват. Mozilla заедно с репортери от Markup искат да разобличат именно тези практики. Това ще стане посредством безплатно за изтегляне разширение на браузъра Mozilla Rally, което ще събира данни, изпращани от пикселите на Facebook, докато сърфирате в мрежата. Освен тези данни разширението също така проследява времето, прекарано в различни уеб страници, URL адресите, които браузърът посещава и др. Mozilla бързо отбеляза в съобщението си, че единствените данни, които се експортират от разширението, ще бъдат деидентифицирани и няма да бъдат споделяни с трети страни, освен с репортерите на Markup.
Обзор на седмицата за всичко ново, случващо се в света на технологиите, игрите и развлекателната индустрия, можете да откриете в нашия подкаст HiCast.
Последвай Instagram профила ни и прочети пръв най-интересните новини.
Абонирай се за YouTube канала ни и гледай нашите технологични ревюта.
Снимки: Shutterstock