Краят на 2022 не се очертава като особено успешен за технологичните компании: голяма част от тях ще приключат годината в намален състав и по всяка вероятност с някои ограничения относно разходите, които ще важат и за следващата година. Въпреки това няколко корпорации са взели решение да са по-смели през следващите 12 месеца и се смята, че това ще е тактиката, предприета от Microsoft. Главният изпълнителен директор Сатя Надела мисли мащабно: под негово ръководство бяха придобити хитовата игра Minecraft (2.5 милиарда долара), LinkedIn (26 милиарда долара), разработчикът на софтуер за разпознаване на реч и изкуствен интелект Nuance (20 милиарда долара) и разбира се, Activision Blizzard (69 милиарда долара). Според слуховете сега вниманието му е привлечено от Netflix.

Както е известно, двете компании работят заедно по абонамента на стрийминг платформата, който поддържа и реклами. Специалистите смятат, че потенциално придобиване би осигурило на Microsoft възможността да предложи услуга за стрийминг на видеоигри на множество устройства. От своя страна Netflix също се интересува от разработката на игри - към настоящата година те разполагат с цели 6 гейминг студиа. Според Ройтерс платформата може да бъде оценена на близо 190 милиарда долара, но идва и с някои условия. Така например е почти невъзможно да има икономии на разходите - дори напротив. Възвръщаемостта съответно няма да е голяма, но може би това би било наистина изгодна сделка в дългосрочен план.  

Снимки: Unsplash

Виж още: Игрите, които си заслужава да бъдат превърнати във филми (ВИДЕО)