През последните две години Netflix пускаше поне по един филм седмично, но за 2023 г. компанията променя курса си. Стрийминг гигантът реши да преструктурира филмовото си подразделение и да намали броя на премиерите. Сега Netflix ще обедини екипите, работещи по малки проекти с бюджет 30 млн. долара или по-малко, и звеното, което произвежда среднобюджетни филми, чието създаване струва от 30 до 80 млн. долара.
Преструктурирането ще доведе до малки съкращения - компанията не уточнява броя им - и до напускането на двама видни ръководители. Лиза Нишимура, която ръководи документални филми като Tiger King и нискобюджетни филми, както и вицепрезидентът по филмите Иън Брик напускат компанията след повече от десетилетие.
Netflix увеличи усилията си за разработване на филми, след като студиата започнаха да създават свои собствени стрийминг услуги, вместо да лицензират филмите си при компанията. В допълнение към звената, работещи по нискобюджетни и среднобюджетни филми, Netflix има още едно подразделение, което разработва високобюджетни проекти. Не е ясно дали последната група също е засегната от преструктурирането.
Въпреки огромния брой заглавия, които Netflix пускаше преди, само няколко от тях се отличиха, като спечелиха награди, достигнаха милиони часове на стрийминг или имаха постигнаха успех, подобен на най-големите блокбъстъри. Според страницата Топ 10 на компанията сред най-гледаните филми за 2021 и 2022 г. са Red Notice, Don't Look Up и Glass Onion: A Knives Out Mystery. Съобщава се, че шефът на Netflix Film Скот Стъбър е решил да намали заглавията, които услугата пуска тази година, за да може да гарантира, че подразделението произвежда повече висококачествени проекти.
Стъбър не каза колко души ще загубят работата си, но се предполага, че броят им е по-малък от съкращенията, които се случиха в компанията миналата година. Netflix намали работните места преди много от конкурентите си в областта на киното, телевизията и развлеченията. През август 2022 г. HBO и HBO Max трябваше да освободят някои членове на продуцентския персонал като част от по-голямото преструктуриране на Warner Bros. Discovery, а Disney наскоро обяви, че съкращава 7000 работници, включително тези, които се занимават с медии и разпространение.
Снимка: Unsplash
Виж още: Netflix подхожда сериозно към субтитрите с нови опции за показване