Трудно да отречем влиянието на Spotify в текущия музикален пейзаж. В края на краищата стрийминг услугата има над 50 милиона платени абонати. Сега Spotify използва това свое влияние, за да подпомогне новите звезди, представяйки RISE. Това е "програма, предназначена да открие следващата вълна от музикални суперзвезди". В програмата ще има общо шестнадесет артисти годишно, които ще бъдат представяни в групи от по четири на всеки няколко месеца. Тя ще стартира в САЩ, Канада и Великобритания.
Spotify обяви първите четирима артисти в RISE програмата и това са: Ким Петрас (поп), Lauv (поп / рок), Ръсел Дикерсън (кънтри) и Trippie Red (хип-хоп). Spotify се ангажира да насърчава своите RISE артисти вътре и извън услугата, включително RISE плейлисти и аудио и видео съдържание, което отива в историята на всеки артист. Delta Airlines също ще промотира RISE артистите, поставяйки рекламни материали на облегалките на седалките на самолетите, чрез програмата Delta Artist Spotlight.
Изглежда, че тези артисти имат сделки с лейбъли - Ръсел Дикерсън например работи с Triple Tigers/Sony. Но крайната цел е те да се превърнат в следващите световни суперзвезди.