Стриймингът става все по-важен за музикалната индустрия. Звукозаписната асоциация на САЩ обяви, че на стрийминга се падат 79 процента, или 8.8 милиарда долара, от приходите от музика в САЩ за 2019 г. За сравнение само година по-рано цифрата е била 75 процента. Още по-важно е, че повечето от тези приходи идват от платени абонати. 61 процента от всички приходи в музикалния бизнес идват от общо 60.4 милиона плащащи потребители, които ползват услуги като Apple Music и Spotify. Това е огромен скок спрямо 2018 г., когато в джоба си бъркаха 46.9 милиона.

Вероятно вече се досещате какво означава това за другите музикални формати. Продажбите на физически носители са спаднали до само 10 процента, а купуването на дигитална музика се е сринало до само 8 процента.

При физическите носители продажбите на дискове продължават да вървят надолу срещу минимален скок на тези на плочи, които обаче представляват само 4.5 процента от общите приходи. Така като цяло стриймингът е музиката в САЩ и изпълнителите, които игнорират тази платформа, само ще сбъркат.

Обяснението е, че стриймингът позволява да слушате практически на всяко устройство, което притежавате.

Все пак асоциацията има и своите оплаквания, свързани с продължаващото музикално пиратство и с факта, че технологичните компании не правят достатъчно, за да предотвратят рипването на онлайн музика. Така например сайтът YouTube-Mp3.org имаше над 60 милиона посетители и десетки милиони незаконни сваляния на месец, преди да бъде затворен през 2017 г.

Виж още: Вижте коя хитова мобилна игра става филм. И то от Sony

Още от Play