Феноменът, при който с напредването на технологиите потребителите решават да върнат времето назад и да преродят отдавна забравена тенденция, не е новост. Принципно става въпрос за ограничен обхват, но анализаторите забелязват интересна тенденция. Според тях познатите като feature phones - традиционни флип или слайд телефони, които имат допълнителни функции като GPS или хотспот, правят своето завръщане. Хосе Брионес, модератор на подгрупата r/dumbphones, споделя: "Мисля, че можете да го видите при някои групи от поколението Z - те са уморени от екраните". "Те не са сигурни какво се случва с психичното здраве и се опитват да правят съкращения."


Според HMD Global продажбите на функционални флип телефони в САЩ са се увеличили през 2022 г. В същото време на глобалните пазари се наблюдава обратната тенденция. 
През 2022 г. почти 80% от продажбите на функционални телефони през 2022 г. идват от Близкия изток, Африка и Индия според Counterpoint Research. Но някои виждат, че това число се променя, тъй като контингентът от млади хора в САЩ се връща към минималистични телефони.  
"В Северна Америка пазарът на безжични телефони е почти без промяна", казва Мурхед. "Но бих могъл да видя, че през следващите пет години той ще се увеличи с до 5%, ако не друго, въз основа на опасенията за общественото здраве, които съществуват." 
Компании като Punkt и Light се съобразяват с тази тенденция, като продават устройства, предназначени за тези, които желаят да прекарват по-малко време на телефоните си и в социалните мрежи.   
"Това, което се опитваме да направим с телефона Light, не е да създадем глупав телефон, а да създадем по-целенасочен телефон - първокласен, минималистичен телефон, който не е антитехнологичен по своята същност", казва Джо Холиер, съосновател на Light. "Но става дума за съзнателен избор как и кога да използвам онези аспекти на технологиите, които допринасят за качеството на живота." 

Снимка: Unsplash

Виж още: Samsung наистина иска потребителите на iPhone да изпробват Galaxy S23... от своя iPhone