Режисьорът на „Огненият пръстен 2: Революция“ (Pacific Rim 2) Стивън Денайт иска да направи филм по видеоигрите God of War, който да бъде забранен за лица под 16 години. Денайт вече е споделил идеята си със Sony и смята, че от този проект ще излезе нещо страхотно. Фактът, че гласи Дейв Батиста за главната роля, също допринася за това.

Втората част на „Огненият пръстен“ обаче не покри всички очаквания, които хората имаха към него. Затова от Sony трябва да помислят, преди да предоставят възможността на Денайт да режисира друга голяма поредица. Той обаче е доста убедителен и подробно разказва за любовта си към God of War:

„Винаги съм бил огромен фен на God of War. Последната игра, която излезе, е просто феноменална (съгласяваме се). Много бих искал да видя героите ѝ на големия екран, независимо дали аз ще бъда отговорен за това или някой друг. Някой ме попита кого бих избрал да играе Кратос. Без да се замислям, отговорът веднага изникна в главата ми – Дейв Батиста. Той е перфектен за ролята, може да изиграе всичко. Какво очаквам от подобен филм? Това е малко подвеждащ въпрос, защото невинаги можеш на 100% да превърнеш видеоигра във филм. Това е много дълъг и сложен процес.“

В действителност е така, както Денайт го описва. Филмите, направени по видеоигри, въобще не са толкова харесвани, колкото тези, направени по комикси. Rampage, който излезе през април, може би е най-добрата адаптация досега и пак не успя да удовлетвори напълно критиците.

God of War е игра, за която се говори с възхищение и има главно положителни критики, особено за последната ѝ част, за която всички казват, че е произведение на изкуството. Точно затова очакванията за филм по нея ще са още по-големи. Ето как Денайт си представя адаптацията:

„Вече проведох няколко разговора с хората от Sony PlayStation относно идеята ми. Това, което им казах, е, че трябва да подходим към играта като към книга. Сетете се за „Челюсти“. Хората, които са чели книгата, казват, че филмът е доста по-различен, но също толкова добър, колкото и хартиеният вариант на историята. Така че, за да се направи една добра адаптация, просто трябва да се променят доста неща, което понякога може да е коварно решение, защото най-големите фенове на играта ще протестират. За да се направи видеоигра на филм, трябва да се предприемат такива действия. Наистина ще бъде доста трудно, но много бих искал да опитам.“

Подходът на режисьора звучи доста добре. God of War е нещо, което феновете отдавна искат да видят направено на филм, така че Sony със сигурност ще експериментира все някога с това. Въпросът е дали сега му е времето и дали Стивън Денайт ще успее да сбъдне мечтата си? Тръпнем в очакване да разберем!

Тагове: