Марк Зукърбърг принципно се опитва да спазва добрия тон. Но все пак и той понякога не може да се стърпи и да поклюкари за конкурентите. Очаквано - тази седмица под прицел попада наскоро представеният от Apple Vision Pro. По време на среща със служителите Зукърбърг заяви: "За разлика от това всяка демонстрация, която те показаха, беше на човек, който седи сам на дивана".
Ако трябва да бъдем съвсем точни, това не е така - имаше и кадри на хора, които все пак стоят изправени на работен плот или комуникират с околните. Но коментарът не е изненада - дългоочакваният Vision Pro ще се конкурира с линията Quest на Meta. И към момента точно Meta заема лидерските позиции на пазара, но това е почти сигурно, че ще се промени. Явно се вижда, че дизайнът на Quest е много по тромав, обвързан с контролери, докато Vision Pro носи усещане за ефирност и лекота - качества, които Meta се опитват да постигнат от няколко година насам.
Въпреки това Зукърбърг отрича да става въпрос за завист. Пред служителите си той е пояснил, че никога не се е стремял към подобен дизайн: "Мисля, че тяхното съобщение наистина показва разликата в ценностите и визията, които нашите компании внасят по начин, който според мен е наистина важен" - продължава той в изявлението си.
За да е сигурен, че е разбран правилно, Зукърбърг пояснява: "Искам да кажа, че това може да е визията за бъдещето на компютрите, но не е тази, която аз искам".
Всъщност интересното е, че Зукърбърг не си противоречи - още миналата година той сподели, че е Meta и метавселената са в "много дълбока, философска конкуренция" с Apple. Тогава основната хипотеза беше, че Apple ще се опита да изгради по-затворена екосистема за своите технологии - в противовес на залога на Meta за фокусирана върху общността метавселена.
Според него слушалките на Apple не съдържат никакви иновации, които Meta вече да не е "проучила и обмислила". Макар че продуктът на Apple може да има дисплей с по-висока резолюция, Зукърбърг заяви, че разглежда някои от дизайнерските решения на Apple като "компромис", като отбеляза, че продуктът на Apple "изисква толкова много енергия, че сега се нуждаете от батерия и кабел, прикрепен към него, за да го използвате".
Разликата в цената е също огромна: Vision Pro ще се предлага срещу 3499 долара, докато Quest 2 на Meta е 299 долара, предстоящият Quest 3 ще струва 499 долара, а най-скъпият хедсет - Oculus Pro - се продава за 1000 долара.
Снимки: Apple
Виж още: Бизнес мониторите Philips пренасят офиса навсякъде (РЕВЮ)