Monster Hunter: World е шестата основна игра в дългата поредица на Capcom и първата чак от Monster Hunter 2 насам, която излиза за конзола, различна от системите на Nintendo. Ако сте нови в серията, това е екшън ролева игра от трето лице, в която акцентът попада - без изненада - върху ловуването на все по-големи и по-опасни чудовища. Целта е проста: намерете врага, елиминирайте го, продайте събраните ресурси, за да си купите по-мощни оръжия и повторете. Рецептата е безотказна и работи еднакво добре както ако играете сами, така и в мултиплейър, който всъщност е и предпочитаният режим.

Познатата рецепта с няколко нови съставки

Четейки това, човек, който не се е сблъсквал с Monster Hunter, лесно може да бъде подведен, че поредицата не се отличава с особена дълбочина. Това обаче не би могло да бъде по-далече от истината. Благодарение на комплексната система за изработване на екипировка, която непрекъснато ви дава нови варианти за оръжия, брони, отвари и муниции, с които да сломите все по-титаничните чудовища, винаги има нещо ново, което да правите.

Историята в Monster Hunter никога не е била повече от най-широко подбрани понятия, които просто да предоставят основата за истинската същност на играта, а именно битките с величествените противници. Тук нещата не са по-различни и единственото, което Monster Hunter: World ви казва, е, че героят ви се отправя в Новия свят в търсене на един от древните дракони. Но това е и единственото, което ви трябва; после просто създавате вашия персонаж и се гмурвате в дълбокото.

На лов сред природата

Ролята на обучение, което да ви въведе в механиките, се изпълнява от няколко свързани ранни мисии, които ви показват началната територия и по-слабите противници, както и самото управление. Оттам насетне светът на играта бързо се отваря и всичко заработва по добре познатата схема.

Monster Hunter: World изглежда страхотно дори ако не разполагате с PS4 Pro. Дизайнът на самите чудовища е отличен и дори изглежда леко вдъхновен от скорошното научно откритие, че повечето динозаври всъщност са имали пера. Някои от тези величествени зверове могат да ви оставят без дъх първия път, когато ги видите. Такава е срещата ви с Pukei-Pukei - невероятна наглед кръстоска между пиле и хамелеон с мощна отровна атака и враг, който ще срещнете рано в кампанията.

Цялостната естетика на света също е майсторски изпипана, като се започне от саундтрака, чиито мелодии се сливат с красивата природа или пък изпъкват в разгара на битката, и се стигне до приказния град Астера, който играе ролята на събирателен пункт в света. Изграден изцяло от стари кораби на някогашни флотилии, той е отправна точка към другите региони на континента, включително тучните зелени гори на Древната гора и голата и кална Пустош.

Наточете меча

Огромният арсенал в играта означава, че винаги може да откриете нови оръжия и такива, които отговарят най-добре на стила ви. Основните оръжия са разделени в 14 различни групи - от лъкове и мечове до огромни бойни щитове. Всяка от тези групи има уникални атаки и възможност да разширите базовите умения, добавяйки свойства като огън, вода и др. Чисто козметичните промени, с които да направите оръжията ви още по-готини инструменти на смъртоносния ви труд, също са възможни. Изборът на броня също е много важен, тъй като различните комплекти ви дават различни бонуси. Някои от тях са очевидни (по-добра защита или устойчивост), а други надграждат силата на атаката ви или издръжливостта; има и такива, благодарение на които оръжията ви да се захабяват по-бавно или да приготвяте по-бързо различните рецепти. Грайндът (от Grind - повтаряне на определени действия, с които да направите героя си по-силен) за нови ресурси е гръбнакът на играта и лесно може да прекарате часове в търсене на някоя кожа или отровен шип, с които да оборудвате оръжията си.

Всичко това е важно, защото в някакъв момент неминуемо ще се сблъскате със скока в трудността, който прави Monster Hunter: World за предпочитане мултиплейър заглавие, а не солова игра. Т.нар. апекс хищници, които са най-могъщите чудовища в дадена зона, са наистина сериозни предизвикателства. Някъде на седмия или осмия час игра ще се изправите срещу подобен звяр, който е адски трудно да убиете сами. Оттук насетне вариантите са два - или да откриете група играчи онлайн, или да вложите още няколко часа в качване на статистики и трупане на арсенал.

Битките в Monster Hunter: World не са лесни. Просто няма друг начин да го кажем, особено ако сте свикнали на стегнати и точни бойни системи като тази в Dark Souls. В тези игри, ако замахнете към нещо и изглежда, че ще го ударите, това ще стане. Тук не е точно така.

Играта изисква изключителна степен на прецизност - нещо, което по-лесно се казва, отколкото се прави. Мястото за регистриране на удара в модела на врага е много малко, докато на свой ред чудовището може да атакува в големи мащаби и лесно да попаднете под ударите му. Може да тръгнете да правите и най-сложната комбо атака, но ако чудовището мръдне в този промеждутък и на сантиметър, всичко пропада. Добавете към това, че повече битки продължават между 10 и 25 минути (при най-тежките босове), като това време е пълно с отбягване на атаки, удари на свой ред, неизбежно мръдване на чудовището при втората атака от комбото, което ви кара да пропуснете следващите удари и отново да се опитате отчаяно да избегнете насрещната атака. Ако решите, че тази механика е прекалено изтощаваща, може да прибегнете до лъка, което ви дава обхват, но пък открива широк път за вражеската атака, ако не я избегнете навреме.

Дори ако поразите многократно слабото място на чудовището, битките понякога се провлачват прекалено, особено когато то в един момент реши да се откаже и да избяга. Тогава ви очаква преследване и повторение.

Все така неприветлива към новаците

Забележки имаме и към определено тромавия интерфейс, който непрекъснато ви бомбардира с информация и е трудно да различите кога тя е важна и кога е просто пълнеж. Ето ви пример. Точките живот на чудовището са задължителни, ако искате да знаете накъде върви боят, но играта ви ограничава до физически индикатори като издрасквания и разсичания. Може и да е автентично, но просто не е достатъчно, за да разберете как се справяте и едва когато чудовището започне откровено да куца или залита, ще знаете, че до края не остава много. Менютата също са тежки и неудобни за навигация, особено ако искате да направите някакви промени в разгара на битката.

Monster Hunter: World е игра, която наистина исках да харесам. Светът ѝ ми допада, същото се отнася за арт стила и дизайна, дори и кратките кътсцени, които са толкова опростени на фона на това, което сме свикнали да виждаме от ААА игрите днес. Наистина в периферията на Monster Hunter: World има много готини неща, но ядрото ѝ е опорочено от някои грешки като умишлено трудните битки и неудобния UI дизайн (потребителския интерфейс). Ако съберете търпение да преодолеете основните проблеми, ще откриете играта, която ветераните в поредицата познават и обичат. Ако обаче посягате към Monster Hunter за първи път, най-добре ще трябва да се настроите за дългосрочен ангажимент, който иска много усилия, за да научите играта и още повече - за да я овладеете добре.

Тагове: