Associated Press обяви, че ще започне да използва софтуер за автономно писане на истории. Wordsmith на Automated Insights ще отговаря за материалите с корпоративните печалби на САЩ.

Това ще позволи на медията на умножи няколко пъти историите по темата, които към момента са средно 300 на тримесечие. Според Лу Ферера, главния редактор на бизнес ресора в AP, софтуерът пише кратки статии (150 - 300 думи) със същата скорост, с която репортерите. Информационната агенция планира да увеличи числото материали на 4400 (повече, отколкото за цялата 2013 г.) на тримесечие до края на годината, за да могат медийните ѝ клиенти да получават всичката актуална информация.

Тази автоматизация на процеса няма да се отрази негативно на журналистите в медийния гигант – дори напротив. Работата по кратките статии за корпоративни печалби е основно механична и еднотипна, свързана с много цифри и почти никаква журналистическа стойност. Това не е и първата подобна инициатива – AP използва Automated Insights за генериране на описания на играчите от NFL в спортния сайт на изданието, а LA Times използва подобен софтуер за генериране на експресни истории относно земетресения и убийства.

Повече по темата може да намерите в тази статия: Професор: През 2030 г. над 90% от новините няма да са писани от хора