Удобството бързо се превръща в навик - трябва да си признаем, че идеята да си поръчаме любимата храна у дома, без да е необходимо да правим резервация в ресторант, спечели милиони привърженици. Обемът на бизнеса с доставка на храна продължава да нараства с изключително бързи темпове, но по веригата има няколко основни звена: самите ресторанти, клиентът и разбира се - свързващият ги „доставчик“ на услугата. Мащабите в някои райони са толкова големи, че търсенето е трудно да бъде задоволено. Ето защо се появява въпросът, дали не можем да автоматизираме целия този процес? Предстои да разберем за ново партньорство между Uber и стартиращата компания за роботизирани превозни средства, наречено Nuro. Двете страни са подписали договор за 10 години, чиято основна цел е една: Nuro да поеме част от доставките на Uber Eats. Nuro е основана през 2016 г. от бивши служители на Google и наскоро стана първата компания за автономни превозни средства, получила търговски лиценз в Калифорния, Аризона и Тексас. Това означава, че роботите Nuro могат да се движат по обществени пътища, като печелят пари за компанията с всяка доставка. Партньорството ще започне с автономни доставки в Маунтин Вю, Калифорния, и Хюстън, Тексас - райони, които много добре познават автономните роботи. Една от причините е, че времето е относително стабилно - няма голяма вероятност роботът да се изправи срещу изненадваща снежна виелица или продължителен пороен дъжд.

Според Uber клиентите ще видят известие в приложението, че поръчката им може да пристигне с робот. Те обаче няма да знаят дали това ще се случи, докато симпатичното роботче не се появи. Компанията ще позволи на потребителите да се откажат от автономни доставки, но тогава ще трябва да дадат бакшиш на шофьора си. Всички бакшиши, добавени към поръчки, ще бъдат възстановени, ако поръчката ви се обработва от Nuro. Но не си представяйте, че R2-D2 ще позвъни на вратата ви - Nuro са автомобили с размер на картинг колички, които се захранват от възобновяема енергия. 
Освен това Nuro твърдят, че техните превозни средства имат най-модерната сензорна матрица в индустрията с 360-градусово покритие с LIDAR, радар, камери и термични обхвати. Всичко е подкрепено от персонализирани HD карти и системи за машинно обучение, предназначени да предотвратяват сблъсъци. Малкият размер очевидно го прави по-добър при избягване на препятствия и в случай на катастрофа няма да причини толкова много щети. 
Nuro и Uber коментират пред TechCrunch, че не си представят роботите да заменят хората. Вместо това те смятат, че автономните превозни средства трябва да бъдат използвани там, където има най-голям смисъл. Тъй като роботите стават все по-способни, изглежда неизбежно те да се заемат с монотонни задачи като например шофирането. Разбира се - има и по-висши цели от доставянето на вечеря, но нека пак да си го признаем - удобството бързо се превръща в навик.  

Снимки: Uber/Nuro

Виж още: Руското военно роботизирано куче се оказа внос от Aliexpress (ВИДЕО)