Феновете на червеното вино имат нов повод да се почерпят с чаша от напитката. Учени от Университета на Барселона, Испания, доказаха, че червеното вино и гроздето пазят кожата от вредния ефект на слънчевото изгаряне. Те съдържат т.нар. флавоноиди. Те на свой ред блокират формирането на т.нар. ROS (reactive oxygen species или реактивни разновидности на кислорода в буквален превод), които при контакта си с ултравиолетови лъчи разрушават клетките на кожата и предизвикват изгаряния. По този начин флавоноидите ограничават реакцията на кожата към слънцето.

Доктор Марта Касканте, ръководителят на испанския екип, коментира: „Изследването поддържа идеята, че използването на тези продукти [грозде и червено вино] предпазва кожата от разрушаването на клетките и тяхната смърт вследствие на слънчевата радиация.” Т.е. те могат да ви предпазят от радиацията на слънцето и по-конкретно от вредните ефекти на изгарянето – като рак на кожата и бръчки. Според Касканте тези нови открития трябва да се използват при разработването на слънцезащитни продукти.

Резултатите от изследването са публикувани в майския брой на Journal of Agricultural and Food Chemistry.