Медицинските и най-вече хирургически насочените лепила са изобретение, което дава много подобрения в грижата за пациентите: те помагат за по-бързо възстановяване и по-малко усложнения. Сега един нов материал показва голям напредък в областта: учени създадоха лепило на име MeTro, което може да се приложи директно в раната и да я запечата само за 60 секунди, след което да се разгради от само себе си.

Учените от университета в Сидни, Австралия, които стоят зад новото лепило, твърдят, че то може да замени шевовете като средство за затваряне на рани. Освен това, понеже действа изключително бързо, то може да се използва при спешни случаи и на терени, където се е случила злополука. Всеки може да го приложи, а действието му е мигновено – то може да спре кръвоизлив, докато пострадалият не бъде пренесен в болница, и така да спаси живота му.

Гелообразното лепило е съставено от високоеластични протеини, съчетани със светлочувствителни молекули, които му помагат да се стегне за 60 секунди, когато се изложи на UV лъчи. Поради високата му еластичност то може да се използва и при тъкани, които често се свиват и разпускат, без раната да се отвори отново. Екипът вече е публикувал откритията си онлайн, а следващата стъпка ще бъде клинични изследвания с хора догодина.