Докато някои от симптомите на астмата като хриповете, са очевидни, то диагностицирането на астма не винаги е лесно, особено ако те не се появят, когато пациентите са със своите лекари. Нормалните практики включват тестване на функцията на белите дробове и тестове за алергии. Но един нов тест, при който се взема една капка кръв, би могъл да помогне за много по-лесно диагностициране на астмата.

В проучването, изследователите са открили, че неутрофилите, вид бели кръвни клетки, на астматиците се движат по-бавно, отколкото клетките на тези без астма. Учените са създали микро-флуидно, джобно устройство, с което може да се тества, колко бързо неутрофилите мигрират към източника на възпалението. Тези бели кръвни клетки се движат към раните в тялото, подпомагайки започването на процеса на оздравяване.

Преди това е било непрактично да се използват неутрофилите, тъй като се е изисквало по-голямо количество кръв, но новото устройство използва само една капка кръв, за да засече скоростта, с която белите кръвни клетки се движат, а след това автоматично казва диагнозата. "Устройството може да сортира неутрофилите от една капка кръв в рамките на минути, и се използва в клинични условия, за да характеризира пациентите с астма", пишат изследователите от проучването, публикувано в бюлетин на Националната академия на науките в САЩ.

Ако устройството наистина работи, както описват учените, то би могло да има много широко приложение в медицината. Броят на хората страдащи от астма се увеличава всяка година, което засяга повече от 300 милиона души по целия свят.

Виж още: Бъдещетo на превантивната медицина според Ан Вожицки и 23andMe.