Рано или късно това трябваше да се случи – от тази година Motorola вече няма да присъства на нито един нов смартфон, пишат от Cnet.
Lenovo, която купи Motorola Mobility от Google през 2014 година, обединява двата смартфон бизнеса под своето име. Интересно е, че брандът Moto ще бъде използван за моделите от най-висок клас, а собствената линия Vibe ще бележи бюджетните устройства на компанията. Името Motorola няма да изчезне напълно, тъй като ще продължи да живее като подразделение в строя на китайския производител. Новината идва директно от Рик Остерло, главен изпълнителен директор на Motorola.
„Постепенно изместваме фокуса от Motorola към Moto”, обяснява Остерло в ексклузивно интервю за Cnet. Промяната изглежда логична. Въпреки че Motorola изобрети мобилния телефон, а преди повече от 10 години Hello, Moto звучеше от изключително популярните телефони Razr, бързо превърнали се в хит, времената се променят. Google закупи компанията (частта, посветена на мобилни устройства) през 2012 година, а само две години по-късно я продаде на Lenovo.
„Това е нашето съкровище“, коментира веднага след сделката за покупка на Motorola Ян Юанцин, изпълнителен директор на Lenovo. „Искаме не само да опазим марката, но и да я направим по-силна“, припомнят от Cnet.
Lenovo иска да използва своето име, за да обедини продуктите си. Телефоните като Moto X ще имат синьото лого на Lenovo на видно място, но ще запазят и всеизвестния знак „M”. Решението на Lenovo, макар и да буди недоумение в някои анализатори, има логично начало. Motorola отдавна не е марката, която е на първа позиция в списъка на желания на клиентите, които по-скоро ще се насочат към Samsung или Apple. Разбира се, съществува и ответно мнение:
„Lenovo не е лош бранд, но Motorola е символ на много неща – най-вече в света на мобилните телефони“, обяснява Каролина Миланеси, анализатор към Kantar WorldPanel. „Жалко е, че това ще остане в миналото.“
Решението най-вероятно е продиктувано и от желанието да се използва линията Moto, за да се популяризира допълнително брандът Lenovo.
Остерло и неговият отдел скоро ще отговарят за всички мобилни начинания на Lenovo. Това означава навлизане на телефони Vibe на пазари, на които оперира Moto, но и обратното – Moto на пазари, които до този момент са предимно фокусирани около Vibe. На пазарите, на които Lenovo има силно присъствие, Moto ще се предлага като по-висок клас смартфони, а там, където Motorola има успешни търговски взаимоотношения, ще се налага серията Vibe. Очаква се тя да окупира сегмента от под 100 долара. Остерло добавя, че иска да атакува САЩ и със серията Vibe, но това най-вероятно няма да стане тази година. Това ще позволи на Lenovo да покрива по-голям аспект от търговията със смартфони.
Lenovo ще представи смартфон с иновативната технология на Google Project Tango