Как се измерва успехът? Винаги се намират критици, които откриват съществуващи и несъществуващи грешки в развитието и решенията, взимани от дадена компания още от нейното създаване. Това, което обаче не им хрумва, е какви трудности са преодолени по пътя и каква смелост е нужна просто за да стартираш. За компанията с бивше име Telerik и настоящо Progress ще ви разкажем точно сега.

 

От нулата

Има едно място, от което всички предприемачи тръгват и го познават добре, и неговото име е „нулата“. Щеше ли да съществува която и да е компания, ако нямаше на света хора като Светозар Геор­гиев, Васил Терзиев, Бойко Яръмов и Христо Косев? Именно тези четирима приятели през 2002 година основават Telerik, креативна софтуерна и IT компания, която започва да се развива с ентусиазъм, хъс и бързи идеи. Още от името на Тelerik се набляга силно на българската жилка, a логото й е прабългарска руна със специално значение. Хъсът и вдъхновението водят до първите разработени успешно софт­уерни продукти, а малко по-късно и до сделката, която извежда името на Telerik напред в силна вълна.

 

Академична сила

По пътя си нагоре предприемачите взимат много решения, като някои се оказват много по-ценни и успешни от други. Едно от успешните – макар че това е слаба дума – решения на Telerik се оказва основаването на Академията на Телерик (Telerik Academy), която се превръща в една от водещите образователни инициа­тиви в България, а и по света. Всъщност това е една академия за таланти, която обучава разработчици в програмиране и създава специализирани курсове по софтуер, в които може да се включи всеки, желаещ да обогати бизнес автобиографията, опита и възгледите си. Там се провеждат и много безплатни семинари, отворени за всички, на които можеш да чуеш какво ли не и да се почувстваш интегрална част от бизнес света, независимо с какво се занимаваш. Telerik Academy е институция сама по себе си и е достатъчно само да прочетем коментарите от доволни курсисти, за да ни стане ясно, че нещо изключително полезно и истинско се е случило на българска територия.

 

 

 

Началото на Progress-a

Да започнеш от нулата, да изградиш продукт(и), да спечелиш, да се обърнеш назад и да видиш огромните резултати от труда си, огромния си успех – всичко това се случва за Telerik. Може би най-ключовата крачка за компанията е нейната продажба – с изумителна сделка, с която тя стана част от американското предприятие Progress. Цената на сделката сама по себе си е изключителна за независима българска компания, но по-хубавото е, че двете компании, слети в едно, всъщност се допълват идеално. Като ин и ян, обединявайки услугите и идеите си, стават една огромна идея по-ефективни и иновативни. Тогава Фил Пийд, изпълнителен директор на Progress, казва, че силата на Telerik лежи в това да се грижи за потребителите си по уникален начин, като създава елегантен потребителски интерфейс и за локални, и за уеб приложения. Аз бих допълнила, че силата на Telerik, вечe Progress, лежи изключително много в хората, които стоят зад нея – онези силни, свежи и дръзки умове, които успяват да я доведат до там, където е в момента – международна корпорация с доказан успех и уникалност.

 

Progress и само Progress

На 16 май тази година се проведе специално събитие, на което официално се обяви, че компанията остава с едно-единствено име – Progress – и с изцяло ново лого, което също беше показано за широката публика тогава. Представители на компанията, сред които Васил Терзиев, споделиха вълнението си от тази глобална промяна, в която те твърдо вярват и с радост интегрират. На събитието видяхме още Мелиса Пълс, Джери Рули, Майкъл Бенедикт и Светозар Георгиев, всеки от които разясни с подробности причините за решението за това обединение, което за тях всъщност е „дългоочаквано“. Плановете на компанията на наша територия са много сериозни – те възнамеряват да разширят значително екипа в София, да построят нова, девет­етажна сграда, която да приюти офиса им, и да развият максимално бранда Progress така, че той да изпълни своя потенциал докрай.

 

 

„Академията на Телерик“ обаче запазва своето име и остава със собствен бранд и инициативи. Тя ще продължи да оперира като Telerik Academy by Progress и също има безброй нови идеи, свързани с развитие на глобално ниво, които хората зад нея смятат да задвижат съвсем скоро.

А ние оставаме в очакване за следващия обявен от Progress успех и постижение – за да вдъхновят следващото поколение предприемачи да бъдат повече от това, което си мислят, че могат да са.

Web Fashion: българската компания, която прави сайт „на цената на едно кафе“

Оцени:
Рейтинг: 4
Още от Social

Instagram тества Favorites функция за споделяне на съдържание с избрани приятели

0 | Преди 11 ч.