На своето предварително E3 шоу днес Oculus накрая разкри потребителската версия на Oculus Rift. Тя трябва да бъде освободена през първото тримесечие на 2016 година. Новият модел изглежда много лъскав и по-лек от моделите на Oculus, които бяха предназначени за разработчици.

От Oculus казват, че са работили за намаляване на латентността и повишаване на яснотата на оптиката. Очилата за виртуална реалност разполагат с два OLED екрана, осигуряващи по-голяма яснота и по-широко зрително поле. Те също така разполагат със система за проследяване, която според главния изпълнителен директор на Oculus, Брендан Айриб, осигурява много ниска латентност при движение.

Окончателната версия на Oculus Rift идва с вградени слушалки - които според компанията са настроени за VRS Binaural (360-градусово) аудио. Но ако предпочитате вашите стари слушалки, няма проблем, ще можете да премахнете оригиналните на Oculus и да включите своите.

Удобството при носене на очилата за виртуална реалност е била основна цел на Oculus, за да няма никакъв повод за дискомфорт при игра с тях.

 

 

Интересен ход е взет при външния контролер, който не идва оригинално от Oculus, а от Microsoft - безжичен Xbox One контролер. Xbox One е изпитан контролер, така че това е спестило на Oculus неприятностите при проектирането на нов. Също така те са могли да се съсредоточат върху Rift изцяло. Фил Спенсър от Microsoft, отговарящ за Xbox, също така спомена, че Rift ще работи нативно с Windows 10 благодарение на Direct X12. Играчите също така ще бъдат в състояние да стриймват Xbox One игри направо на техните Rift очила.

Интересното е, че от Oculus са добавили и външен датчик, който можете да поставите на бюрото си и който се включва в компютъра.

 

с

 

В допълнение към Xbox One контролера, Oculus са патентовали нов контролер за Rift, наречен Oculus Touch. Touch е набор от ръчни контролери, които ще ви позволят да правите естествени движения в ВР среда. Това означава, че Rift няма да сканира вашите ръце, за да разбере, какво се опитвате да направите, а вместо това Touch ще ви позволи да използвате ръцете си във виртуалния свят, както бихте направили в реалния свят. Например ще можете да вземете оръжие с едната си ръка, а с другата да удряте враговете си.

Oculus Touch има спусък и подвижен джойстик, което ни е добре познато от контролерите на PS4 и Xbox One. Oculus Touch е все още във фаза на разработка, а целта е да се гарантира прецизно манипулиране на обекти. Дизайнът на Touch ще претърпи развитие до пускането на пазара на Oculus Rift.

 

 

Не на последно място, Oculus съобщиха, че са създали фонд с 10 милиона долара, с който ще насърчат развитието на независими игри за своята виртуална платформа. Този ход ще примами инди разработчиците да създадат нови и интересни ВР преживявания. Това може да помогне на Facebook (собственика на Oculus) да получи предимство пред конкурентите си с ексклузивни заглавия.

Ана Суиит, ръководител стратегия разработчици, заяви, че Oculus иска бъдеще, в което всеки може да бъде творец. Компанията се надява, че този фонд ще подкрепи нарастващата тълпа от геймъри и разработчици.

 

Прочетете още: Ето как можете да играете PC игри на Android устройството си

Тагове: