Моделите от осма серия на баварския производител винаги са представлявали отличаващи се автомобили, които никой не може да сбърка. Новото BMW 8-Series не прави изключение. Напротив, то пренася комбинацията от лукс, технологии и несравнима динамика на ново, по-високо ниво.

Една от основните причина да впечатлява толкова с динамичните си качества е, че BMW Серия 8 Купе е разработен заедно със състезателното M8 GTE, което вече доказа качествата си в сериите на шампионата за издръжливост - WEC.

Каросерията, задвижването и окачването са настроени за максимална пъргавина, но и добра прецизност, за да може автомобилът да остане уверен на пътя. Имаме високомощни двигатели и познатата система за задвижване на четирите колела от BMW – xDrive. Така новото BMW Серия 8 Купе предлага вълнуващите качества на един истински спортен автомобил, “облечени” в красив лукс.

Двигатели

Несъмнено, новият 4.4-литров V8 на BMW е истински звяр. Той ще задвижва модела M850i xDrive Купе. Наричам го “нов”, защото от BMW са внесли сериозно количество подобрения в този двигател. Имаме два турбокомпресора, които се намират в пространството между V-образно разположените редове цилиндри. Те използват технология за охлаждане на нагнетения въздух. Освен това, имаме директно впръскване на бензина, променливо управление на клапаните и променливо управление на разпределителните валове. Всичко това допринася както за повишаване на мощността и въртящния момент, така и за по-добра ефективност.

Мощността, спрямо предишния V8 двигател на BMW, е повишена с 68 к.с. и вече достига 530 к.с. Впечатляващото е, че това е постигнато без увеличение на теглото. Максималният въртящ момент вече достига 750 Nm и можем да го използваме между 1800 и 4600 оборота в минута. Така ускорението на M850i xDrive до 100 км/ч става за 3.7 секунди.

Ефективността, за която споменахме, помага на новото Серия 8 Купе да отговаря на строгите норми за вредни емисии. Въглеродния диоксид, който отделя спортният автомобил е в размер от 228 г/км. Средният разход на гориво е 10л/100км.

На пазара ще видим и друга разновидност на модела – BMW 840d xDrive Купе. Тя използва 3-литров, дизелов редови мотор с 6 цилиндъра и има мощност от 320 к.с. Максималният въртящ момент е 680 Nm, а той е наличен още от 1750 об/мин. Така дизеловият вариант на Серия 8 Купе ускорява до 100 км/ч за 4,9 секунди. Почитателите на дизеловите технологии ще могат да се насладят на спортно изживяване, без да жертват сериозен разход на гориво. 840d xDrive ще “харчи” около 6 литра на 100 км. А напредналите технологии на немския концерн позволяват и 840d xDrive да отговаря на всички норми за отделяне на вредни емисии, отделяйки около 160г/км.

Задвижване

И понеже един мощен двигател не е толкова ефективен без добра предавателна кутия, в новото Серия 8 Купе присъства модернизирана 8-степенна Steptronic Sport трансмисия. Планките за ръчна смяна на предавки, които се намират зад волана, са част от стандартното оборудване.

Интелигентната система за задвижване на четирите колела, xDrive, знае кога да подаде повече мощност на предните и кога на задните колела, в зависимост от условията. Така автомобилът е много стабилен при лоши метеорологични условия, а при по-динамично шофиране се осигурява истинско шофьорско изживяване. Управляемият блокаж на задния диференциал контролира разликата в оборотите на вътрешното и външното задно колело в завои, за да се осигури максимално бързо и прецизно излизане от кривите.

Настройките на окачването, както и перфектните пропорции на шасито, в комбинация със задвижването, допринасят допълнително за пъргавината на новото Серия 8 Купе, без да жертват комфорта. Специално разработеното за новото 8-Series окачване включва предна ос с двойни напречни носачи и петраменна конструкция за задния мост. Окачването в стандартното оборудване на модела е с амортисьори с електронно управление. Контролът върху промяната на характеристиките на пружините е индивидуален за всяко колело.

Специфична за модела е и високопроизводителната спирачна система. Интегралното активно кормилно управление, което също е включено в стандартното оборудване, намалява диаметъра на завой при маневриране, повишава пъргавината при средни скорости на движение и оптимизира увереността при смяна на лентата и в завоите при по-високи скорости.

Асистенция на водача

Системите за асистенция на водача не позволяват на Серия 8 Купе да изостане от нито един друг автомобил на пазара. Присъства активен контрол на скоростта, асистент за завиване и управление, спрямо пътната лента, активна защита за напускане на лентата, както и защита от насрещно движение.Сред функциите в стандартното оборудване на модела са асистентът за паркиране и този за движение назад. Така маневрирането в тесни пространства с не толкова удобния за това автомобил става много по-лесно.

Инфотейнмънт системата на BMW от версия 7.0 предлага много повече удобства. Навигационната система вече е вградена в приборния екран, като така отделяме погледа си от пътя много по-рядко.

Информацията е ясно структурирана, а управлението в менютата на основния екран може да стане с гласови команди, кръглия iDrive контролер на централната конзола, вече с докосвания на сензорния екран, а и с жестове. И двата дисплея (централния и този зад волана) са с размер от 12,3 инча. Присъства и т.нар. Head-up дисплей, което е технология за проектиране на данни директно на предното стъкло.

Модерните технологии не свършват до тук, като новото BMW ще може да ни предупреждава за опасности на пътя, използвайки данни, предадени от други BMW автомобили. Имаме интеграция на Microsoft Office 365 и Skype for Business. Ще можете и да отключвате и заключвате автомобила си, използвайки смартфон, чрез NFC технология.

Екстериор

Екстериорният дизайн на серийният 8-Series не се различава особено от дизайна на концептуалния модел. Това, разбира се, може само да ни радва, защото моделът има много характерно излъчване. Изящните линии загатват спортния му дух още от пръв поглед.

Пропорциите в размера са интересни – 4843мм дължина с 2822мм междуосие. Широк е 1902мм и е висок 1341мм. Автомобилът е с две врати, има издължен преден капак, ниски прозорци и стои много ниско над пътя. Всичко това в комбинация с широката му следа и изисканите детайли може да го направи лидер в два сегмента едновременно.

Мощността му е подчертана още повече от мускулестата предница. Изваяната броня с огромни отвори за приток на въздух и широките бъбрековидни решетки са завършени с най-тесните BMW фарове досега. Тук е момента да кажа, че фаровете използват LED технология, а опционално се предлагат и с лазерни светлини.

Задницата е един добър завършек на издълженото купе. Отново имаме тесни и широки светлини, а масивните ауспуси, вградени в бронята, ни карат да си представяме внушителния звук на BMW Серия 8 Купе.

Може би сте забелязали въздушните клапи в страничната и задната част на автомобила. Не, те не са декоративни, а вършат добра работа за елиминирането на въздушното съпротивление. Освен това, дъното на автомобила е затворено почти изцяло. Цялото купе е с аеродинамична форма, а при М-версиите дори има допълнителен преден спойлер, който указва още повече сила на притискане към земята на предната ос при високи скорости.

Дори покривът на автомобила напомня за класическа състезателна кола. Изпъкналите му форми от двете страни придават несравним спортен дух, а и спомагат за по-добро управление на въздушния поток.

Стандартното оборудване на M850i xDrive включва 20-инчови джанти, заден М спойлер и осветени лайсни на праговете. Дизеловият вариант ще излиза от завода с 19-инчови М алуминиеви джанти. Всички модели ще търкалят високопроизводителни спортни гуми с различна ширина, като задният комплект ще използва по-широки колела.

Интериорен дизайн

Първите впечатления от интериорния дизайн също са като от спортен автомобил. Имаме издължени линии, отвеждащи погледа към пътя, както и обрано и насочено към удобството на водача арматурно табло.

Позицията на водача и тази на пасажера са ясно разделени, като това създава една сигурна и стабилна позиция за пътниците при по-динамично шофиране. Освен стабилна и удобна позиция, интериорът предлага и комфорт, достоен за премиум автомобил. От BMW твърдят, че дори при дълги пътувания, ще се чувстваме добре в кожения салон, който е част от стандартното оборудване.

В допълнение към луксозния характер на Серия 8 Купе, потребителите ще имат избор от множество висококачествени опции. Сред тях са удобният ключ със сензорен дисплей, озвучителната система Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound, както и кристални апликации по бутоните от централната конзола.

Очаквания

Новото произведение на немския концерн ще дебютира на пазара през ноември тази година. Продажбите ще стартират с двата варианта, за които говорихме по-горе – M850i и 840d. На по-късен етап очакваме още вариации в двигателите и задвижването. Все още нямаме официални данни, но по непотвърдена информация, цените на модела ще стартират от около 170 000 лева.

Тагове: