Jaguar залага на скъпи луксозни електромобили, като спорния Type 00, като част от плановете си за завръщане. Изпитващият затруднения британски автомобилен производител вижда възможност в ценовия диапазон от 140 000 евро (160 000 долара) до 300 000 евро (350 000 долара).
Ако все още не сте го видели, Type 00 е уникален, да го кажем така. Jaguar разкри радикалната GT концепция в края на миналата година, като предизвика противоречиви реакции.

Всички, от Илон Мъск от Tesla до Lucid Motors, се включиха, подигравайки се на дизайна и отчаяното търсене на Jaguar за нов имидж. Въпреки че шефът на дизайна на Jaguar Гери Макговърн - човекът зад противоречивия външен вид на Type 00 - беше уволнен по-рано този месец, това не спира компанията да продължи с плановете си да пусне първия си електромобил от ново поколение през 2026 г.
В началото на дкември медиите бяха поканени в централата на Jaguar във Великобритания, за да разгледат отблизо флагманския електромобил и да направят кратко тестово каране.
Според WIRED, чиито представител присъства на събитието, Type 00 „все още изглежда странно“, но притежава сериозна мощност. За разлика от двувратия GT концепт, автомобилът всъщност има четири врати. Въпреки че вторият комплект врати е леко подобрение, капакът все още е малко прекалено дълъг.
Управляващият директор на Jaguar Раудон Глоувър заяви, че компанията е изпробвала около 150 прототипа и че преди шест месеца хардуерът е бил актуализиран. Интериорният дизайн не е бил финализиран с кабели и закрепени дисплеи, но „той има един от най-хубавите волани, които съм виждал от дълго време“, пише журналистът на WIRED.

Подобно на BMW и Mercedes-Benz, Jaguar подчерта важността на изчислителната мощност. Директорът по автомобилно инженерство Мат Бекер, заяви, че подобно на ECU технологията Heart of Joy на BMW, новата технология на Jaguar намалява закъснението на ECU до само 1 милисекунда. Благодарение на подобрената ECU и добавения софтуер, колата изглежда продължава да ускорява с лекота далеч над 180 километра в час.
Jaguar разкри, че флагманският електромобил ще бъде оборудван с три двигателя, които ще осигуряват мощност от над 1000 конски сили. Конфигурацията ще включва два електромотора на задния мост и един на предния.
Други спецификации, включително скоростта на зареждане и официалният пробег, все още не са оповестени. Jaguar обаче заяви, че целта е пробег от около 600 километра.
Глоувър ясно заяви, че „Jaguar трябва да се промени“, за да гарантира оцеляването на марката. Според шефа на компанията, тя има място в най-високия сегмент на премиум пазара, но под суперлуксозните Rolls Royce, Lamborghini и Bentley. "Има голяма разлика между 140 000 евро и 300 000 евро“, завършва той.
Снимка: Pexels/Jaguar
Виж още: ИИ зоопарк, където животните имат различни характери, отвори врати в Германия