Всички производители са се съсредоточили върху системите за избягване на произшествия, особено при автомобилите с функции за автономно шофиране. Така като че ли системите за сигурност при неизбежен сблъсък останаха на заден план. Все пак някои водещи производители продължават да работят и в тази насока.

Сред последните иновации в тази област са системата на Audi, която повдига цялата кола с близо 10 сантиметра половин секунда преди неизбежен страничен сблъсък, за да може силата на удара да се поеме от по-стабилната долна греда, както и системата на Mercedes, която отдалечава седалката от вратата, която се очаква да бъде ударена. Това са добри методи за предпазване на тялото, но Mercedes-Benz помисли за още една част на тялото – ушите.

Според проучвания 17% от хората, участвали в пътно-транспортни произшествия, страдат от постоянна, пълна или частична загуба на слуха вследствие на силния звук от задействането на въздушните възглавници. Проблемите идват, когато има рязка промяна в нивата на заобикалящия ни шум и това причинява фатално напрежение във вътрешните части на ушите ни. Ето защо системата Pre-Safe Sound на Mercedes излъчва шум точно преди неизбежен сблъсък, който не е толкова силен, че да причини болка, но е достатъчно силен, за да подготви ушите ни и да ги направи по-малко уязвими за по-силния шум от въздушните възглавници.

Други проучвания в областта сочат, че най-безопасно за слуха ни би било, ако прозорците и панорамният покрив, ако има такъв, са изцяло затворени, въпреки че има доста дискусии и по тази тема. Mercedes-Benz е вече една крачка напред по темата с новата система, която ще започне да внедрява в автомобилите си.