През 2017 г. електронните спортове вече са пазар за внушителните 1.5 милиарда долара, показват данни на анализаторската компания Superdata. Половината от тази сума идва от инвестиции от известни марки и спортни организации, което показва, че е-спортът има "способността да пробие извън нишата си".
"Преди електронните спортове бяха ограничени само до нишови пазари като тези в азиатските страни, но сега той достига всеки издател, платформа и марка по цял свят", пише в доклада на Superdata, цитиран от PC Gamer.
Компанията прогнозира, че до 2020 г. глобалните ESports приходи ще се увеличат с 26 процента, а всяка година аудиторията ще нараства с 12 процента.
Superdata обяснява силната за бизнеса година с успеха на Playerunknown's Battlegrounds и Overwatch. Колкото до предпочитаната платформа за следене на състезанията, Twitch все още е номер едно за стрийминг на живо, следван от YouTube, където пък се търси по-организирано съдържание.