Activision Blizzard и Еlectronic Аrts, които са два от най-големите издатели в гейминга, разкриха колко печелят от микротранзакциите в своите игри – числата са впечатляващи. За финансовата 2019 г., която завършила на 31 март, Activision Blizzard отчита 956 милиона долара приходи от популярните плащания, изкуствено обременяващи игрите на компанията. Това е увеличение с цели 20 процента, или 162 милиона долара за същия период преди една година.
Activision Blizzard твърди, че микротранзакциите в новата Call of Duty Modern Warfare са се удвоили спрямо микротранзакциите в предната Black Ops 4. Мобилната версия на Call of Duty е донесла много пари на Activision Blizzard, чийто пети сезон е донесъл най-много месечни приходи, откакто играта се появи през 2019 година.
Activision Blizzard печели още от микротранзакциите в World of Warcraft, от онлайн шутъра в Overwatch и многобройните мобилни игри на своята компания King.
Що се отнася до ЕА, микротранзакциите за последните 12 месеца са донесли невероятните 2.7 милиарда долара, макар че в тази сума влизат и други онлайн услуги, които компанията предлага. Компанията отчита особено големия успех на Apex Legends и на онлайн компонента на FIFA. През 2018 г. шефът на ЕА Андрю Уилсън говори за това, как компанията възнамерява да направи микротранзакциите неразделна част от своята политика, стига те да са честни. Не знаем дали са такива, но със сигурност са печеливши.
Виж още: Ето така ще стартира лъскавият ви нов Xbox Series X (ВИДЕО)