Rovio Entertainment - компанията, която популяризира мобилните игри Angry Birds - става собственост на Sega Sammy Holdings Inc. За това първо съобщи Wall Street Journal в петък, а сделката беше потвърдена преди броени часове. Сумата по договора е наистина колосална - 706 милиона евро.
Защо Sega би искала да похарчи толкова много пари за Rovio? Популярността на игрите Angry Birds определено е намаляла - оригиналната игра несъмнено имаше огромен успех през 2009 г., но с времето ситуацията се промени.
Angry Birds е пусната за първи път през 2009 г. от Rovio Entertainment, финландски разработчик на игри. Тя включва цветни птици, които се изстрелват във въздуха с прашка, за да разрушават постройки и да побеждават злите прасета.
Има няколко фактора, на които може да се дължи успехът ѝ. Един от тях е, че играта е пристрастяваща. Освен това тя е лесна, което я прави привлекателна за хора от всички възрасти. Въпреки универсалното ѝ начало, тя е предизвикателство за овладяване. Това я прави забавно и ангажиращо преживяване за играчите.
Друга причина за нейния успех беше наличието ѝ на множество платформи, включително устройства с iOS и Android, както и уеб браузъри и игрови конзоли. Това я направи достъпна за широк кръг от потребители, като по този начин ѝ позволи да спечели последователи в световен мащаб.
Освен това разработчикът използва интелигентна маркетингова стратегия. Студиото създаде силна идентичност на марката около героите на Angry Birds и стоки, включително плюшени играчки, дрехи и дори анимационен филм. Това помогна за създаването на лоялна фенска база и за раздвижването около играта.
Финландското студио не пропускаше и редовните актуализации и нови нива, за да поддържа ангажираността и потребителите да се връщат за още, което води до непрекъснат успех и популярност през годините.
Въпреки това много подобни игри заляха пазара. Пренасищането му затрудни заглавието да изпъкне и да запази популярността си. Освен това индустрията за мобилни игри се разви значително през годините, като новите жанрове и стилове игри станаха по-популярни. В резултат на това някои играчи може да са пренасочили предпочитанията си към други видове игри, което може да е допринесло за спада в популярността.
Въпреки че играта е била редовно обновявана, някои може да са почувствали, че в нея липсва иновация и че с течение на времето тя се повтаря.
През 2014 г. компанията отчете спад на печалбите. Две години след това тя пусна филмова адаптация. Филмът имаше успех в боксофиса, въпреки че отзивите не бяха толкова добри. През 2019 г. беше пуснато продължение, което обаче не постигна същия успех.
Преди това Rovio разговаря с израелски разработчик, който да поеме управлението. Съобщаваше се, че сделката е на стойност 800 млн. долара, през март обаче преговорите се провалиха.
Снимка: Unsplash
Виж още: Класиката Angry Birds може да се завърне под друго име