Китайските компании за видеоигри се впускат в създаването на съдържание, генерирано от изкуствен интелект (AIGC) - концепцията зад ChatGPT, - чатботa с изкуствен интелект, който завладя технологичния свят.

Няколко китайски разработчици и издатели на игри, сред които NetEase и miHoYo, изразиха интерес към наемане на специалисти или инвестиране в технологии за AIGC, след като чатботът с изкуствен интелект се появи на първите страници на медиите.

Поне дузина китайски компании за игри са публикували обяви в онлайн платформите за набиране на персонал Liepin.com и Boss Zhipin, търсейки инженери, изследователи и арт дизайнери, свързани с технологиите на AIGC.

TapTap, магазинът за мобилни игри под ръководството на регистрираната в Хонконг компания за игри XD Inc, предлага до 500 юана (73 USD) на ден за стажанти със "солидна основа в областта на компютърното зрение или алгоритмите за машинно обучение", като се предпочитат тези, които са публикували най-добрите академични статии.

Базираната в Шанхай Giant Network предлага заплата до 1.1 млн. юана годишно за ръководител на екипа си по изкуствен интелект, който ще осигурява ръководство на вътрешните екипи на компанията по отношение на най-съвременните тенденции в областта на AIGC.

Kunlun Tech, издател на онлайн видеоигри, регистриран в Шънджън, просто е прикрепил два етикета към обява за работа - AIGC и ChatGPT, с което сигнализира за намерението си да наеме експерти в тази област.

Друга компания, която се описва като "известна компания за игри, базирана в Шънджън", без да уточнява, предлага годишна заплата до 770 000 юана за кандидати, които могат да се заемат с "изследване и възпроизвеждане на основните алгоритми на AIGC" и да адаптират технологията към сценариите за игри.

Някои компании побързаха да приложат AIGC към съществуващи продукти.

NetEase, втората по големина компания за видеоигри в Китай, ще приложи услуга, подобна на ChatGPT, към мобилното заглавие Justice Online, което ще бъде пуснато на пазара през юни, съобщи компанията в средата на февруари.

Услугата ще даде възможност на играчите да разговарят или да взаимодействат с неигровите персонажи (NPC) в играта въз основа на модели за обучение на изкуствен интелект, разработени от нейното вътрешно студио Leihuo. "Например, ако кажете на NPC, че "домът ви гори", то ще се втурне бързо в тази посока, така че да не се налага да се борите с него като задача в играта", твърди публикация, публикувана в официалния акаунт на играта в WeChat през февруари.

Така наречената "интелигентна система за NPC" използва същата основна технология за изкуствен интелект като ChatGPT, която NetEase разработва още от 2021 г., заявиха от компанията.

Преди тазгодишното вълнение около ChatGPT, Tencent Holdings, NetEase и miHoYo създадоха вътрешни лаборатории за ИИ съответно през 2016, 2017 и 2018 г., за да насърчат използването на ИИ в самостоятелно разработените видеоигри.

Лабораторията за изкуствен интелект на Tencent вече е приложила технологията AIGC във водещите си заглавия, включително Honour of Kings, за да подобри съдържанието на играта, като например движенията на героите.

Снимка: Unsplash

Виж още: Китайският конкурент на ChatGPT се препъна още на старта