Веднага ще призная, че въпреки че съм запален геймър, от японските заглавия играя само "избрано". И жанровете, и визията им често са твърде специфични за мен, макар добре да знам, че има много сериозна ниша от западни геймъри, които ги харесват. В последно време портативната PS Vita на практика изгради репутацията си на JRPG-центрична система и феновете прегръщат това.
Известният анализатор Майкъл Пахтър, който често излиза с крайни и противоречиви изказвания, взима моята позиция и я довежда до крайност.
"В глобален план японските игри не са важни", категоричен е той.
"Дори да постигнат един-два милиона продадени бройки, това не е достатъчно. Една неособено добра игра като Mafia 3 реализира пет милиона продажби. Така че от тези един-два милиона продажби не се печели, това са джобни пари".
За Пахтър това правило има едно голямо изключение - Nintendo.
"Ако паднете от Марс и не сте виждали видеоигра никога, ще ви покажа игра на Nintendo заедно с игра като Persona 5 или Final Fantasy и няма да познаете, че те идват от едно място", коментира Пахтър.