Съобщава се, че Intel усилено се бори да спечели договора за създаване на полупотребителски APU за следващото поколение конзола Xbox на Microsoft и за производство на чипа в собствената си фабрика. Това е в сравнение с двата SoC за сегашните конзоли, които се произвеждат от AMD и се изработват от TSMC в Тайван.
През 1999 г. Intel вгради в оригиналния Xbox персонализиран процесор Pentium III, базиран на Coppermine, с честота 733 MHz, но AMD сключва договор след договор както с Microsoft и нейните конзоли Xbox, така и със Sony и нейните конзоли PlayStation. Захранването от Intel на следващото поколение Xbox би било вълнуващо, тъй като според съобщенията AMD вече е подписала договор със Sony за създаване на следващото поколение конзола PlayStation 6.
Intel работи усилено по своя подход, базиран на чипове, като последните процесори Meteor Lake включват CPU, GPU, AI възможности в един чип. Съобщава се, че собственото подразделение на Intel за графични процесори Arc няма да продължи да работи с дискретни графични процесори след Battlemage, където според слуховете компанията ще премине към използване на графични чипове само в APU от бъдещо поколение.
Този ход има още по-голям смисъл, ако Intel успее да създаде нов чудовищен APU за следващото поколение Xbox на Microsoft, където ще може прецизно да настройва тактовете на CPU и GPU, да има вграден NPU за натоварвания с изкуствен интелект в новата конзола Xbox и интелигентно да контролира мощността на целия процесор. Може да се стигне до ситуация, в която следващото поколение Xbox на Microsoft да бъде пуснато на пазара с девиза Intel Inside и да е много по-мощно от следващото поколение конзола PlayStation 6, задвижвана от AMD.
TSMC има множество големи партньори като AMD, Apple, Intel, NVIDIA, Qualcomm и много други и компаниите знаят, че могат да им се доверят да произвеждат най-добрите процесори на планетата. Сега тази победа позволява на Intel да започнат да предлагат на пазара следващото поколение конзола Xbox, продукт тип Built in America, което би било печеливш ход от гледна точка на маркетинга.
Снимка: Unsplash
Виж още: Този хибриден самолетен дизайн може да направи полетите по-евтини от билетче в трамвая