Дигиталният магазин на Ouya и всички игри за платформата ще спрат да работят от 25-ти юни, обяви Razer. Тази дата ще отбележи тъжния край на един от най-успешните Kickstarter проекти. Евтината микроконзола захранвана с Android набра 8.5 милиона долара и си постави амбициозната цел да трансформира мобилния гейминг в изживяване за големия телевизор. Ouya предложи някои ексклузивни игри като TowerFall и Soul Fijord, но никога не успя да набере достатъчно популярност.   

Самата конзола бе спряна след като Razer закупи Ouya през 2015 г., така че дори е изненадващо, че платформата продължи да съществува още четири допълнителни години.  

Виж още: Игра по Game of Thrones от създателите на Dark Souls прави края на сериала по-поносим

Всичко това обаче свършва следващия месец с пълното деактивиране на платформата. След това ще работят само игри, които не изискват онлайн потвърждение на покупката при стартирането, но като цяло Ouya като гейминг платформа ще спре да работи след тази дата.

Въпреки че когато бе обявенаa, първата Android конзола Ouya изглеждаше като добра идея, днес тя по-скоро клони към дългия списък провалени добри замисли. Огромната част от ползвателите ѝ предпочитаха да свалят безплатни заглавия или демо версии на Android игри. Дори най-комерсиално успешната до момента игра за конзолата - TowerFall на Мат Торсън - е докарала на своя създател едва 21 000 долара. TowerFall е продала 2 000 копия, което е безкрайно малко в света на видео игрите, но очевидно за Ouya това бе моментен рекорд.

Няма да е преувеличено, ако кажем, че Ouya персонифицира всичко, което характеризира мобилния гейминг - и за добро, и за лошо. Онези, които подкрепиха Kickstarter кампанията на Ouya , със сигурност са се надявали, че новата платформа ще им донесе много забавни и евтини игри. Други пък виждаха в нея само евтино и елементарно забавление, на което да играят Android игри.

Тагове: