Magic: The Gathering е изключително комплексна игра, състояща се от огромен брой карти с уникални свойства, ефекти и стратегическа употреба. Като такава тя е обект на особен интерес от разработчиците на изкуствен интелект и машинно обучение, точно както компютърната StarCraft II и традиционния шах. Учените обаче установиха, че Magic: The Gathering е прекалено сложна за възможностите на компютъра.
Група учени от института по технология в щата Джорджия излязоха със заключението, че Magic: The Gathering е най-сложната като изчисления реална игра, при която често пъти най-добрите ходове просто не могат да се изчислят от машината.
„Има определени обстоятелства, които наистина са доста конкретни, но при тях нито един алгоритъм не може да открие печеливш ход“, пишат учените.
Виж още: Sony с второ State of Play събитие. Обяви нов PlayStation (ВИДЕО)
Разбира се, много от игрите са "напълно по изчисленията на изкуствения интелект", но има някои комбинации от карти, които представят толкова голямо количество потенциални развоя, че компютърът не може да открие оптималния резултат. Още по-интересно е, че става въпрос за напълно легални карти, които се използват в традиционните турнири по Magic: The Gathering.
На практика, това означава, че поне за обозримо бъдеще никой не може да проектира изкуствен интелект, играещ на Magic: The Gathering, който да прецени всяка възможна комбинация преди да направи ход.
Това безспорно е една окуражаваща новина и показва, че колкото и да напредва машинното обучение, за него все още има тайни, дори когато става въпрос за една наглед обикновена игра.