Microsoft предизвика много големи сътресения в гейм индустрията, когато обяви, че е придобил ZeniMax Media: компанията - майка на Bethesda Softworks, id Software, Arkane и MachineGames и др. Сделката струваше солените 7.5 милиарда долара - почти два пъти колкото LucasFilms - и съвсем внезапно даде на компанията собствеността на поредици като The Elder Scrolls, Fallout, Wolfenstein, Dishonored, Wayne Gretzky Hockey, Prey, Quake и други, представлявайки огромен коз за конзолата Xbox в нейната безкрайна борба за господство с PlayStation на Sony.
Въпреки огромното количество пари и факта, че Microsoft за сравнително кратки срокове събра много впечатляващ набор от студиа - закупуването на Bethesda последва поглъщанията на Double Fine Productions, inXile Entertainment, Mojang и Obsidian, - това не е непременно краят на тази политика.
Изпълнителният директор на Microsoft Сатя Надела заяви пред Cnet, че компанията държи очите си отворени за още по-подходящи цели за придобиване в бъдеще.
„Не можете да се събудите един ден и да си кажете: „Сега ще изградя студио за игри“, казва той. „Идеята да имаме съдържание е, за да можем да достигнем до по-големи общности от хора.“
Шефът на Xbox Фил Спенсър повтори този ангажимент към съдържанието в същото интервю, като каза: „Съдържанието е просто невероятната съставка на нашата платформа, в която продължаваме да инвестираме. Това удвоява размера на нашия творчески потенциал“.
Спенсър също заяви, че колкото е възможно, Bethesda ще остане независима, за да поддържа „културата на онези екипи“, които направиха ZeniMax привлекателна цел за Microsoft на първо място.
„Винаги ще търсим места, където има тази обща цел, мисия и култура“, казва още Надела. „Винаги ще се стремим да растем там, където има смисъл.“
Виж още: LEGO Марио става джойстик за играта Super Mario (ВИДЕО)