В годините на Wii и DS поредицата Tomb Raider беше представена изключително добре на двете конзоли с няколко, при това оригинални заглавия за тях. Успехът на серията в последно време закономерно повдига логичния въпрос, няма ли да видим новата Shadow of the Tomb Raider за Switch. Според Хийт Смит, главен дизайнер на Eidos Montreal, отговорът е твърдо "не".
Той признава, че е голям фен на хибридната конзола, но новото екшън приключение чисто и просто не е подходящо за нея. С други думи надежда за порт на играта няма.
Последният път, когато видяхме Лара на система на Nintendo, бе по време на Wii с появата на Тomb Raider: Underworld и Tomb Raider: Anniversary. Преди това тя се появи в Tomb Raider: Legend за DS и GameCube, а още по-назад бе звезда на две Game Boy Color игри. Tomb Raider пропусна и Wii U с тогавашното обяснение на творческия директор на Crystal Dynamics Ноа Хюз, че това би искало доста повече усилия, отколкото един обикновен порт.
Shadow of the Tomb Raider е третата и последна игра от модерната трилогия, стартирала през 2013 г. с рибуута на Crystal Dynamics и продължила с Rise of the Tomb Raider. Тези игри бяха пуснати преди появата на Nintendo Switch през март 2017 г.