PlayStation 5 е гореща стока почти навсякъде по света, с едно забележително и доста изненадващо изключение - собствената родина на Sony - Япония. В световен мащаб PS5 представляваше най-голямата премиера на конзолата на Sony някога, но в Япония това всъщност беше най-лошото им стартиране до момента. Според скорошна статия на японската версия на GamesIndustry.biz от анализатора на ACE Research Institute Хидеки Ясуда PS5 е продал само 240 000 бройки в Япония през първите шест седмици, което е по-малко от всяка друга конзола на Sony, от оригиналния PSOne до PS4.

Сега, разбира се, доставките на PS5 бяха ограничени, но отново имаше достатъчно машини, които да поставят рекорди почти навсякъде другаде. Вероятно японските геймъри не се интересуват от закупуването на PS5 или Sony не предоставя достатъчно единици за региона. Според Ясуда това е доказателство, че Sony вече не цени японския пазар, което може да доведе до „решаващ спад“ за марката PlayStation в страната. Ако текущите тенденции продължат, той очаква PS5 да продаде по-малко от половината бройки на PS4 в Япония, която самата се движи около 10 милиона в страната. Това е доста зле спрямо разцвета на PS2, който продаде над 20 милиона бройки в Япония.

Според неотдавнашен вътрешен доклад на Bloomberg японският персонал на PlayStation до голяма степен е бил извън случващото се по отношение на маркетинга на PS5, а финансирането и подкрепата за японското студио на Sony е намалено (вероятно водещо до скорошните напускания на създателя на Silent Hill Кейчиро Тояма, продуцента на Demon's Souls Теруюки Торияма и други). Самият Джим Райън продължава да настоява, че Япония е „наистина важна“ за Sony, но е трудно да се игнорират знаците към момента.

Но защо бавното представяне на PS5 в Япония да има значение, ако живеете другаде по света? Е, японските издатели често вземат решения въз основа на представянето на конзолата у дома, така че ако PS5 е провал в Япония, може да видим по-малко ексклузиви от компании като Square Enix, Capcom и FromSoftware. Sony също може да остави вратата отворена за Microsoft - Фил Спенсър многократно е заявявал, че би искал да разшири японското присъствие на компанията си и евентуално да открадне азиатски разработчици за своите нужди. В крайна сметка обаче най-големият печеливш от това вероятно ще бъде Nintendo, който вече е продал над 15 милиона Switch конзоли в Япония.

Разбира се, все още сме много рано в това поколение и съдбата на PS5 може да се обърне в Япония.

Снимка: Sony

Виж още: Дисплеят на Honor V40 е най-бързо реагиращият изобщо

 

Тагове: