Steam започва въвеждането на своите нови текстови и гласови функции, както и на актуализирания списък с приятели за всички потребители. Магазинът за видеоигри, собственост на Valve, все повече се опитва да се конкурира с популярната дискусионна платформа Discord и най-накрая се захвана с въвеждането на някои популярни и много необходими функции, които Discord има, в клиента на Steam през юни. Тогава видяхме бета-версията на по-комплексното чат приложение на онлайн платформата на Valve. Сега тези характеристики вече са общодостъпни, а Steam се опитва да върне някои от потребителите си, които мигрираха в Discord, откакто компанията стартира само преди три години.
Новите актуализации са предимно за дизайна и гъвкавостта на чата. Сега можете да споделяте GIF файлове и богати социални и видео връзки с приятели в Steam Chat, да сортирате приятели по любими, да групирате приятелите си по игри и по отбори и да поддържате по-добре представени групови разговори, проектирани по-скоро като сървъри на Discord. Steam Chat също така предлага вграден гласов чат с много от същите бонуси, като канали и покани за връзка, които получавате и при конкурента.
Очевидният въпрос обаче е дали някое от тези неща е достатъчно, за да може Steam да спечели отново потребителите на Discord. Втората се превърна в де факто гласово чат приложение за PC геймъри точно както първата стана де факто магазин за тях. Но в резултат на това, че толкова много от действителните разговори, които се случват около и по време на игра, стават в Discord, той се превърна в популярна платформа за социално общуване. Днес Discord има отворени и частни общности и групови разговори, като разполага със 130 млн. регистрирани потребители.
Чрез задържането на интереса на десетки милиони геймъри на PC, Discord е може би единствената платформа, която може да съперничи на Steam, когато става дума за дистрибуция на игри, както отбелязва маркетинговият анализатор SuperData Research. Това дава на Discord предимство, което дори и Electronic Arts, Microsoft или Ubisoft не са успели да постигнат, въпреки че всяка от тези компании поддържа собствени платформи за съхранение на потребителски данни и продажби на игри.